پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت – شوفلی و سالانوا (UWES)

پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت – شوفلی و سالانوا (UWES)

واژه دلبستگی کاری یا اشتیاق شغلی مدت زیادی نیست که وارد حوزه علم رفتار سازمانی شده است و تعریفی که می‌توان از آن ارائه داد این است که اشتیاق شغلی به درجه یا میزانی اطلاق می‌شود که شخص شغل‌اش را معرف خود و کار یا عملکردش را موجب سربلندی و کسب حیثیت و اعتبارش می‌داند. علاوه بر این تعریف، نظریه پردازان دیگری نیز تعاریف متفاوتی از اشتیاق شغلی ارائه داده‌اند که از جمله مشهورترین آن‌ها شوفلی، بیکر و سالانوا می‌باشند. براساس دیدگاه آن‌ها اشتیاق شغلی که از آن با عنوان یک رفتار مثبت سازمانی یاد می‌شود، یک حالت روان‌شناختی و نقطه مقابل فرسودگی شغلی است. اشتیاق شغلی اشاره به حالتی نافذ، پایدار و مثبت ذهنی مرتبط با کار دارد که با احساس قدرت، تعهد و جذب مشخص می‌شود. این افراد براساس همین تعریف اقدام به ساخت پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت – شوفلی و سالانوا (UWES) کرده‌اند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت – شوفلی و سالانوا (UWES)

پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت (UWES) که در ایران به نام پرسشنامه اشتیاق شغلی شوفلی مشهور است، توسط شوفلی، سالانوا، گونزالز-روما و بیکر ساخته شده و مشهورترین و پرکاربردترین ابزار برای سنجش این متغیر به شمار می‌رود. این پرسشنامه دارای دو فرم است که عبارتند از:

فرم ۱۷ سوالی: فرم ۱۷ سؤالی این پرسشنامه در سال ۲۰۰۲ توسط شوفلی و همکارانش ساخته شد. سازندگان پرسشنامه برای این ابزار سه زیرمقیاس تعیین کرده‌اند که عبارت‌اند از: قدرت (VI)، تعهد (DE) و جذب (AB).

فرم ۹ سوالی: این فرم نیز توسط شوفلی و همکارانش در سال ۲۰۰۳ ساخته شد. در این فرم نیز سه زیرمقیاس پرسشنامه اصلی یعنی قدرت (VI)، تعهد (DE) و جذب (AB) وجود دارد.

نمره گذاری پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت – شوفلی و سالانوا (UWES)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل هر دو فرم ۹ و ۱۷ سوالی پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت – شوفلی و سالانوا (UWES) کرده‌اند. همچنین روایی و پایایی ایرانی و خارجی هر دو فرم پرسشنامه نیز در این بسته قرار داده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت – شوفلی و سالانوا (UWES)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت – شوفلی و سالانوا (UWES) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- ارائه دو نسخه ۹ و ۱۷ سوالی به صورت کامل

۳- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۴- نمره گذاری کامل پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت

۵- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۶- پایه‌های نظری اشتیاق شغلی و معرفی این متغیر

۷- پاسخگویی سریع به سوالات

اضافه کردن به سبد خرید
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *