پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS)

پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS)

برپایه تعریف سازمان یهداشت جهانی (WHO) دوره نوجوانی از ۱۰ سالگی ـ که متوسط سن بلوغ جسمی و جنسی دختران و پسران است ـ تا ۲۰ سالگی ـ که سن متوسط دستیابی به استقلال، خودکفایی و شکل‌گیری هویت فرد است ـ در نظر گرفته می‌شود. از آنجا که برای نوجوان، یک الگوی دقیق، روشن و همه جانبه برای رفتار مناسب تعریف نشده است، او به سبک و سنگین کردن رفتارها، آزمایش نقش‌ها، ابزار تمایز از بزرگسالان و در برخی موارد نادیده گرفتن قواعد دست می‌زند. این امور معمولاً با رفتارهای پرخطر همراه است، بنابراین دوره نوجوانی در بیشتر موارد با خطرپذیری هم معنی گرفته می‌شود. بررسی رفتارهای پرخطر از نظر پیامدهایی که برای زندگی، سلامتی و رشد روانی و اجتماعی نوجوانان به همراه می‌آورد، دارای اهمیت است. برخی از این پیامدها عبارت است از: بیماری‌های روانی مانند افسردگی، مرگ زودرس، ایدز و بیماریهای جنسی، انگیزه پایین تحصیلی و شکست تحصیلی و درگیری در جرایم گوناگون. مصرف مواد مخدر، خشونت و رفتارهای جنسی عامل بسیاری از مرگ و میرهای سنین نوجوانی و اوایل بزرگسالی است. بسیاری از رفتارهای پرخطر مانند مصرف سیگار، الکل، مواد مخدر، و روابط جنسی نامطمئن، بیش از سن ۱۸ سالگی اتفاق می‌افتد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند مصرف زودهنگام سیگار، احتمال مصرف الکل و مواد مخدر، مشکلات تحصیلی، تجربه زودهنگام روابط جنسی و خطربارداری را در نوجوانان افزایش می‌دهد. پژوهش‌های انجام شده در ایران نشانگر آنست که در سال‌های اخیر رفتارهای پرخطر در میان نوجوانان شیوع یافته است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS)

پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS) توسط زاده‌محمدی و همکاران در سال ۱۳۹۰ طراحی و هنجاریابی شد. این پرسشنامه دارای ۳۸ گویه می‌باشد که هفت زیرمقیاس گرایش به موادمخدر، گرایش به الکل، گرایش به سیگار، گرایش به خشونت، گرایش به رابطه و رفتار جنسی، گرایش به رابطه با جنس مخالف، و گرایش به رانندگی خطرناک را شامل می‌شود.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت هفت زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری رفتارهای خطرپذیر

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *