پرسشنامه درجه بندی تشخیص اختلال سلوک (RSDCD)

پرسشنامه درجه بندی تشخیص اختلال سلوک (RSDCD)

اختلالات رفتاری شامل رفتارهایی در کودکان و نوجوانان است که با سن آنها متناسب نیست، با وضعیت فرهنگی آنها همخوانی ندارد و شرایط اخلاقی محیط زندگی اینگونه رفتارها را تایید نمی‌کند. این عدم تناسب در رفتارها و هیجان‌ها بر زندگی عمومی فرد اثر می‌گذارد و نشانه‌های آن را می‌توان در تحصیل، زندگی اجتماعی و شخصی فرد دید. تعریف دیگر اختلال سلوک عبارتست از: الگوهای تکرار شونده و مستمر رفتارهای ضداجتماعی، پرخاشگرانه یا متمردانه، چنین رفتارهایی در شدیدترین حالت خود معادل نقص عمده انتظارات اجتماعی است که برای کودکی همسن و سال مراجع مطرح می‌شود. اختلالات رفتاری روزمره، اختلالات شایع ناتوان کننده‌ای هستند که برای معلمان و خانواده‌هایشان مشکلات بسیاری ایجاد می‌کنند و با نرخ‌های بالایی از معضلات اجتماعی همراه هستند. از جمله مهمترین این اختلالات می‌توان به اختلال سلوک اشاره کرد. اختلال سلوک در کودکی و نوجوانی شایع است و تقریباً ۶ تا ۱۶ درصد پسران و ۲ تا ۹ درصد دختران زیر ۱۸ سال به اختلال سلوک مبتلا هستند. مشخصه اساسی اختلال سلوک شامل نادیده گرفتن حقوق اساسی دیگران و قواعد عمده اجتماعی است که به صورت پرخاشگری، تقلب، سرقت، تخریب اموال و تخلف جدی از قوانین به طور پایدار و تکراری اتفاق می‌افتد. فرآیندهای سبب شناختی مختلف همچون رفتار پرخاشگرانه و ضداجتماعی که زیربنای اختلال سلوک را تشکیل می‌دهند موضوع پژوهش‌های فراوانی بوده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه درجه بندی تشخیص اختلال سلوک (RSDCD)

پرسشنامه درجه بندی تشخیص اختلال سلوک دانش‌آموزان (RSDCD) در سال ۱۳۸۹ توسط شهریوری و همکاران ساخت و هنجاریابی شد. این پرسشنامه نسخه مخصوص معلمان است بدین منظور که این پرسشنامه می‌بایست در اختیار معلمان قرار گیرد تا آنها به ارزیابی وجود یا عدم وجود اختلال سلوک در دانش‌آموزان بپردازند. این پرسشنامه مشتمل بر ۳۵ سوال و پنج عامل می‌باشد که عبارتند از پرخاشگری، بی‌مسئولیتی، فریبکاری، خرابکاری و روابط بین فردی ضعیف.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه درجه بندی تشخیص اختلال سلوک (RSDCD)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه درجه بندی تشخیص اختلال سلوک (RSDCD) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه درجه بندی تشخیص اختلال سلوک (RSDCD)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه درجه بندی تشخیص اختلال سلوک (RSDCD) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه درجه بندی تشخیص اختلال سلوک (RSDCD)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری اختلال سلوک

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *