پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25)

پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25)

پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25) در سال‌های اخیر و برای پاسخ به نیازهای روزافزون پژوهشگران در زمینه داشتن ابزاری مناسب برای سنجش بخشودگی ساخته شده است. بخشایش به‌عنوان تمایل به دست کشیدن از حق خود برای تنفر، قضاوت منفی و رفتار بی‎‌تفاوت نسبت به شخصی که به‌ناحق موجب رنجش شده و شکوفا کردن هم‌زمان خصلت‌هایی چون شفقت، سخاوت و حتی عشق نسبت به آن شخص تعریف شده است. همچنین از نظر برخی صاحبنظران گذشت یا بخشودگی یک عمل خیرخواهانه است که در آن فرد آسیب دیده عزت نفس را مجدداً ذخیره سازی می‌کند، درحالی‌که به عزت نفس فرد آسیبی نمی‌رسد. گذشت هم یک تصمیم و هم یک تغییر واقعی در تجربه عاطفی افراد است و این تغییر در عواطف یا هیجانات با سلامت جسمی و روانی رابطه دارد. با توجه به اینکه بخشودگی در سال‌های اخیر در نقاط مختلف دنیا و همچنین در ایران مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است، داشتن یک ابزار مناسب برای سنجش آن ضروری است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25)

پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25) در سال ۱۳۸۹ در ایران ساخته شد. برای ساخت فرم مقدماتی مقیاس بخشودگی بین فردی، ماده‌های مقیاس‌های مختلف مطالعه شد و برخی از آن‌ها مورد استفاده قرار گرفتند. ماده‌های فرم مقدماتی در چندین مرحله اصلاح شدند و فرم آزمایش ۶۰ ماده‌ای تدوین شد. پس از گرفتن نظرات اصلاحی و در مراحل بعدی برخی از ماده‌ها حذف شدند و در نهایت فرم ۲۵ سؤالی به دست آمد. این پرسشنامه در یک طیف لیکرت ۴ درجه‌ای از کاملاً مخالف تا کاملاً موافق نمره‌گذاری می‌شود و سه زیر مقیاس برای آن قابل محاسبه است که عبارت‌اند از: ارتباط مجدد و کنترل انتقام جویی؛ کنترل رنجش؛ درک واقع‌بینانه.

نمره گذاری پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی پکیج کامل پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25) کرده‌اند. در این پیکج می‌توانید به نمره گذاری کامل، روایی و پایایی، محاسبه زیرمقیاس‌ها و پایه‌‌های نظری متغیر بخشودگی دسترسی داشته باشد.

خرید و دانلود پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه بخشودگی بین فردی (IFI-25)

۴- روایی و پایایی ایرانی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری بخشودگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *