پرسشنامه خلاقیت شغلی (JCQ)

پرسشنامه خلاقیت شغلی (JCQ)

خلاقیت در سازمان دارای آثار و نتایجی نظیر افزایش کیفیت راه ­حل مسائل، تحریک و ارتقای نوآوری، افزایش انگیزش و تعهد در سازمان و افزایش عملکرد اثربخش، می­باشد. سازمانی که می­خواهد در زمینه­ های مختلف، خلاقیت داشته و میزان بهره‌­وری خود را بالا ببرد، باید جوسازمانی خاصی را ایجاد کند تا مدیران آن بتوانند بیشتر مهارت‌های خلاقانه خود را نشان دهند. افراد خلاق قادر هستند روابط موجود بین پدیده‌­ها را کشف کنند و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهند. خلاقیت و نوآوری بارقه­‌ای است که یک سازمان را به‌حداعلای رشد می­رساند. رقابت، رشد فناوری در سطح بالا و ارتقای بهره‌­وری، مستلزم خلاقیت و نوآوری در سازمان است. خلاقیت، یک ویژگی شخصیتی نیست که عده قلیلی از آن برخوردار باشند، بلکه دانش و تجارب منحصربه‌فردی است که می­توان آن را آموزش داد. بهره­‌وری مدیران با متغیرهای زیادی ازجمله خلاقیت و نوآوری، رابطه دارد. فناوری به‌طور مداوم و با شتابی بی­مانند، در حال تحول و پیشرفت است؛ بنابراین، سازمان­‌های عصر حاضر در محیطی پویا و متحول کار می­ کنند. بهره­‌گیری از اندیشه­‌های نو، در افزایش بهره­ وری سازمان مؤثر است. همان‌طور که جان کائو تأکید می­کند، به‌جای آنکه بگذاریم خلاقیت­‌ها خود رشد کنند و تبدیل به پدیده­ای ملموس شوند مدیران باید تلاش کنند تا همانند برخورد جدی با منابع مالی و دارایی‌ها، برای به نظم درآوردن اندیشه‌­های غیرملموس نیز بیشتر فعالیت کنند. درعین‌حال و در صورت امکان، باعث می­شود خلاقیت کارکنان کاهش یابد. به همین دلیل، لازمه مدیریت اثربخش، آگاهی دانش، هوشیاری و قابلیت در حل مسائل پیچیده سازمانی می‌باشد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه خلاقیت شغلی (JCQ)

پرسشنامه خلاقیت شغلی (JCQ) به‌وسیله جزیی و همکاران در سال ۱۳۸۲ در ایران طراحی‌شده است. این پرسشنامه شامل ۳۷ سؤال می‌باشد. در گویه سازی این پرسشنامه منابع معتبر داخلی و خارجی متنوعی به‌کاررفته است. پس از ساختار سازی، مطالعات روان‌سنجی توسط کامکاری، عسکریان و شکر زاده به مدت دو ماه صورت گرفت و از طریق روان‌سنجی تعداد گویه‌ها از ۵۰ به ۳۷ گویه تقلیل پیدا کرد. این پرسشنامه خرده مقیاس ندارد و سوالات آن تنها عامل خلاقیت شغلی را می‌سنجند.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه خلاقیت شغلی (JCQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه خلاقیت شغلی (JCQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، طبقه‌بندی افراد در دسته‌های مختلف قدرت یا ضعف خلاقیت شغلی نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه خلاقیت شغلی (JCQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خلاقیت شغلی (JCQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه خلاقیت شغلی (JCQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خلاقیت شغلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *