پرسشنامه هوش هیجانی نوجوانان پترايدز و فارنهام (TEIQue-ASF)

پرسشنامه هوش هیجانی نوجوانان پترایدز و فارنهام (TEIQue-ASF)

در طول دو دهه گذشته، سازه هوش هیجانی در متون تعلیم و تربیت موردتوجه زیادی واقع‌شده و در بین محققان مباحث قابل‌توجهی درزمینهٔ میزان و نحوه تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد تحصیلی شکل‌گرفته است. ریشه تاریخی هوش هیجانی را می‌توان در مفهوم هوش اجتماعی ثرندایک جستجو کرد، که در بین انواع هوش، با توانایی فهم و اداره افراد و عمل عاقلانه در روابط انسانی مشخص می‌گردد. از منظر، نظری هوش هیجانی به ترکیب هوش و هیجان دلالت دارد. علیرغم این عقیده که این دو مفهوم مغایرند، از دهه ۱۹۲۰ به بعد موضوع هیجان در ادبیات مربوط به هوش گنجانده شد. سالووی و مایر اولین تعریف رسمی از هوش هیجانی را پیشنهاد نمودند که توانایی درک و ابراز هیجان، تطبیق هیجان با افکار، فهم و استدلال با استفاده از هیجان خود و دیگران را در برگرفت. مطالعات زیادی رابطه بین هوش هیجانی با توانایی‌های شناختی و شخصیت را موردمطالعه قرار داده‌اند. عمده یافته‌ها حاکی از تمایز بین هوش هیجانی با بهره هوشی و پنج رگه بزرگ شخصیت بوده است. رویکردهای مختلفی سعی کرده‌اند ماهیت هوش هیجانی را تبیین کنند. این رویکردها یا توانایی محورند یا ترکیبی از توانایی‌ها و رگه‌های شخصیتی. ویژگی کلیدی مدل‌های توانایی، ملحق کردن چندین توانایی خاص به‌منظور فهم کلی هوش هیجانی است. مرور متون مربوط به هوش هیجانی نشان می‌دهد مدل توانایی محور مایر و سالووی باعث بیشترین پژوهش‌ها گردیده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه هوش هیجانی نوجوانان پترایدز و فارنهام (TEIQue-ASF)

پرسشنامه هوش هیجانی برای نوجوانان (TEIQue-ASF) توسط پتریدز و همکاران در سال ۲۰۰۶ تهیه شد که در آن گویه‌ها در قالب عبارت‌های کوتاه و قابل‌فهم برای نوجوانان تدوین شدند. فرم کوتاه سیاهه رگه هوش هیجانی برای نوجوانان از ۳۰ گویه تشکیل می‌شود و رگه هوش هیجانی کلی را اندازه‌گیری می‌کند.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه هوش هیجانی نوجوانان پترایدز و فارنهام (TEIQue-ASF)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه هوش هیجانی نوجوانان (TEIQue-ASF) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، عباراتی که نمره‌گذاری معکوس دارند نیز ذکر شده‌اند.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی نوجوانان پترایدز و فارنهام (TEIQue-ASF)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی نوجوانان (TEIQue-ASF) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه هوش هیجانی نوجوانان (TEIQue-ASF)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری هوش هیجانی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *