پرسشنامه هوش هیجانی پترايدز و فارنهام (TEIQue-SF)

پرسشنامه هوش هیجانی پترایدز و فارنهام (TEIQue-SF)

در چند دهه اخیر موضوع هوش هیجانی موردتوجه پژوهشگران و محققان قرارگرفته است. علی‌رغم این عقیده که هیجان و هوش دو مفهوم مغایرند، از دهه ۱۹۲۰ موضوع هیجان در ادبیات مربوط به هوش گنجانده‌شده است. درحالی‌که تلقی منفی از اشخاصی وجود داشت که هیجان‌های خود را ابراز می‌کردند، از دهه ۱۹۶۰ و بعدازآن بعضی از پژوهشگران اظهار داشته‌اند که هیجان‌ها قادرند تفکر شخص را هدایت کرده و فرد را در جهت حل مسئله سوق دهند. ریشه هوش هیجانی را می‌توان در مفهوم هوش اجتماعی ثرندایک و هوش میان فردی گاردنر جستجو کرد. در سال ۱۹۹۰ سالووی و مایر اولین تعریف و مدل رسمی از هوش هیجانی را ارائه نمودند. آنها هوش هیجانی را به‌عنوان توانایی درک و ابراز هیجان، تطبیق هیجان با افکار، فهم و استدلال با استفاده از هیجان خود و دیگران تعریف کردند. پس‌ازاین، هوش هیجانی در طول زمان به‌وسیله پژوهشگران به شکل‌های مختلفی تعریف‌شده است. مدل‌های هوشی هیجانی یا توانایی محورند یا ترکیبی از توانایی ورگه‌های شخصیتی. مرور ادبیات هوش هیجانی حاکی از این است که مدل توانایی ذهنی مایر و سالووی باعث بیشترین پژوهش‌ها گردیده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه هوش هیجانی پترایدز و فارنهام (TEIQue-SF)

پرسشنامه هوش هیجانی (TEIQue-SF) از ۳۰ ماده تشکیل می‌شود که برای اندازه‌گیری هوش هیجانی کلی توسط پتریدز و فارنهام در سال ۲۰۰۴ تهیه گردید. فرم بلند این پرسشنامه ۱۵۳ سؤال دارد که این فرم کوتاه مبتنی بر سؤالات فرم بلند طراحی‌شده است. پرسشنامه حاضر دارای چهار زیرمقیاس است که عبارتند از: بهزیستی، خودکنترلی، تحریک‌پذیری و اجتماعی بودن.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه هوش هیجانی پترایدز و فارنهام (TEIQue-SF)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه هوش هیجانی (TEIQue-SF) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی پترایدز و فارنهام (TEIQue-SF)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی پترایدز و فارنهام (TEIQue-SF) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه هوش هیجانی (TEIQue-SF)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری شخصیت آیزنک

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *