پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده (SIQ)

پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده (SIQ)

هوش معنوی از متغیرهای جدیدی است که در سال‌های اخیر حجم زیادی از پژوهش‌ها را به سمت خود معطوف کرده است. در ساده‌ترین تعریف مفهوم هوش معنوی دربر دارنده نوعی سازگاری و رفتار حل ­مسأله است که بالاترین سطوح رشد را در حیطه­‌های مختلف شناختی، اخلاقی، هیجانی، بین ­فردی و … شامل می‌شود و فرد را در جهت هماهنگی با پدیده‌­های اطرافش و دستیابی به یکپارچگی درونی و بیرونی یاری می­‌نماید. برخلاف دهه‌های گذشته که بیشتر بر هوش شناختی یا IQ تاکید می‌شد امروزه بر سایر جنبه‌های هوش مانند هوش هیجانی یا هوش معنوی نیز اهمیت قائل می‌شود. تعامل مناسب با دنیای درون و بیرون و ارتباط برقرار کردن با منابع آرامش بخش نیز نوعی هوش به شمار می‌رود. به دلیل اهمیت روز افزون این متغیر در سال‌های اخیر، ابزارهای بسیاری نیز برای سنجش آن ساخته شده است که یکی از مشهورترین آن‌ها پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده (SIQ) است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده (SIQ)

اگرچه ابزارهای بسیاری برای سنجش هوش معنوی ساخته شده است، اما پرسشنامه‌ای که در سال ۱۳۸۸ توسط عبدالله زاده و همکارانش ساخته شده است استفاده زیادی در ایران دارد. این پرسشنامه دارای ۲۹ ماده است که هر عبارت آن در یک طیف لیکرت ۵ گزینه‌ای از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم نمر‌ه‌گذاری می‌شود. همچنین این پرسشنامه دارای دو زیرمقیاس است که عبارتند از درک و ارتباط با سرچشمه هستی و زندگی معنوی یا اتکا به هستی درونی.

 

نمره گذاری پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده (SIQ)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی فایل کامل پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده (SIQ) کرده‌اند. این فایل شامل روایی و پایایی، نمره گذاری و نحوه محاسبه زیرمقیاس‌ها می‌باشد.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده (SIQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده (SIQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده (SIQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری هوش معنوی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *