پرسشنامه وسواسی جبری ونکوور (VOCI)

پرسشنامه وسواسی جبری ونکوور (VOCI)

وسواس، یک اختلال گسترده است با میزان شیوع برآورد شده ۱% جمعیت مبتلا و ۲ تا ۵/۲ درصد که در طول زندگی خود به آن دچار می‌شوند. همچنین افکار و اعمال وسواسی غیرقابل تشخیص متنوعی، نیز اغلب در بین افراد عادی موجود است. فولانا، ماتاکس- کولز، کاسپی، هرینگتون، گریشام و همکاران برآورد کرده اند که ۲۱ تا ۲۵% جمعیت عمومی، نشانه‌های غیرقابل تشخیص اختلال وسواس را نشان می‌دهد. افراد مبتلابه اختلال وسواس و افرادی که آمادگی توسعه‌ی این اختلال را دارند یا درخطر ابتلا به آن هستند از افکار غیرمعمول، ناخواسته و ناگهانی و درگیر شدن در رفتارهای تشریفاتی مکرر رنج می‌برند و به‌طورمعمول قصد دارند تا از پریشانی جلوگیری کرده آن را کاهش داده، حذف کنند یا از عواقب افکار می‌ترسند. عدم تجانس نمود نشانه‌های وسواس همپوشی بالای وسواس با اختلالات هیجانی، میزان بالای خودکشی در اختلال وسواس به نسبت دیگر اختلالات اضطرابی و تمایل افراد مبتلابه این اختلال برای پنهان کردن علائم، موانع تشخیص زودهنگام این اختلال و مشارکت بیمار در درمان است. بنابراین، توسعه‌ی سنجش و تشخیص اختلال وسواس به‌عنوان حیطه مهمی که باید تمرکز تحقیقات و فعالیت‌های بالینی را به خود اختصاص دهد به قوت خود باقی است؛ درنتیجه در اختیار داشتن ابزارهای تشخیصی مناسب می‌تواند منجر به درمان به‌موقع و در برخی مواقع پیشگیری از گستردگی اختلال در افراد شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه وسواسی جبری ونکوور (VOCI)

پرسشنامه وسواسی جبری ونکوور (VOCI)، یک ابزار خود سنجی برای سنجش دامنه وسیعی از نشانه‌های وسواس است که در سال ۲۰۰۴ توسط توردارسون و همکاران معرفی و دامنه وسیع‌تری از افکار وسواسی، اعمال وسواسی، رفتار اجتنابی و ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با وسواس را می‌سنجد. همه سؤالات به دغدغه‌ها و رفتار فعلی بیمار اشاره دارد و برخلاف سؤالات پرسشنامه مادزلی که به‌صورت منفی جمله‌بندی شده و پاسخ‌دهی بیمار را دشوار می‌سازد، سؤالات پرسشنامه ونکوور به‌صورت مثبت، جمله‌بندی شده است. این پرسشنامه، ۵۵ سؤال دارد و شش زیرمقیاس آلودگی، وارسی، افکار وسواسی، احتکار، کمال‌گرایی / دقت و تردید را شامل می‌شود.

نمره‌گذاری پرسشنامه وسواسی جبری ونکوور (VOCI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه وسواسی جبری ونکوور (VOCI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت شش زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین نقطه برش این پرسشنامه نیز بر اساس پژوهش‌ها معیین گردیده است.

خرید و دانلود پرسشنامه وسواسی جبری ونکوور (VOCI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه وسواسی جبری ونکوور (VOCI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه وسواسی جبری ونکوور (VOCI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری وسواس

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *