پرسشنامه سبک‌ های حل تعارض رحیم در زوجین (ROCI-II)

پرسشنامه سبک‌ های حل تعارض رحیم در زوجین (ROCI-II)

مطالعات مربوط به رفتار انسانی نشان می‌دهد که تعارض جزئی گریزناپذیر از روابط انسانی است. هر فردی روش یگانه‌ای برای مقابله با تعارض دارد. اهتمام به درک سبک و انگیزه‌های خود، به‌علاوه سبک و انگیزه‌های همسر، کمک شایانی به حل سازنده تعارض خواهد کرد. اگر رابطه زناشویی بخواهد به‌صورت پویا ادامه یابد، اختلاف‌نظرها باید به شیوه‌ای درست حل شود. گرچه ممکن است تعارض ازنظر آماری طبیعی باشد، اما از یکسو نباید منجر به خشونت کلامی و جسمانی شود و از سوی دیگر نباید آن را سرکوب کرد. اگر همسران روش سازنده‌ای را برای مقابله با تعارض، به کار نگیرند، ممکن است به‌تدریج از یکدیگر جدا شوند. سناریوی طلاق، یک معرکه ناگهانی نیست، بلکه فقدان تدریجی صمیمیت و نزدیکی است. به‌طور خلاصه ترس از تعارض و احساسات همراه آن می‌تواند منجر به عدم درگیری در مسائل و درنهایت ابتدا طلاق هیجانی و سپس طلاق قانونی رخ می‌دهد. اگرچه ممکن است تعارض با احساسات منفی مرتبط باشد و تحت برخی از شرایط به‌عنوان یک تهدید بالقوه محسوب شود. نکته مهم این است تعارض به‌عنوان یک فرصت برای ارتقای صمیمیت و بهبود روابط به شمار می‌آید. همچنین، عدم توافق ممکن است شانس یادگیری را در اختیار زوجین قرار دهد که از راهبردهای سازنده حل تعارض برای سازگاری با نیازهای یکدیگر بهره گیرند. روش حل تعارض به چند دلیل مهم است: اول اینکه این روش تعامل مؤثر بین زن و شوهر را تسهیل می‌کند. دوم اینکه احتمال دارد که رابطه بین زوجین براثر درمان در حال بهبود باشد باز تقابل منفی به‌ویژه در موقعیت‌های تعارض‌آمیز و مشکل‌زا روی می‌دهد که به‌کارگیری روش حل مشکل مانع از آن می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سبک‌ های حل تعارض رحیم در زوجین (ROCI-II)

پرسشنامه سبک‌های حل تعارض رحیم (ROCI-II) در سال ۱۹۸۳ جهت اندازه‌گیری سبک‌های حل تعارض طراحی شد. این پرسشنامه پنج سبک حل تعارض را می‌سنجد و شامل ۲۸ ماده می‌باشد. پنج سبک حل تعارض عبارت‌اند از سبک یکپارچگی، سبک مسلط، سبک ملزم شده، سبک اجتناب‌کننده و سبک مصالحه.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه سبک‌ های حل تعارض رحیم در زوجین (ROCI-II)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک‌ های حل تعارض رحیم در زوجین (ROCI-II) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه سبک‌ های حل تعارض رحیم در زوجین (ROCI-II)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سبک‌ های حل تعارض رحیم در زوجین (ROCI-II) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سبک‌ های حل تعارض رحیم در زوجین (ROCI-II)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تعارض زوجین

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *