پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران (WFCS)

پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران (WFCS)

تعارض کار ـ خانواده، که با عنوان ناسازگاری بین نقش‌های کاری و خانوادگی از آن نام‌برده می‌شود، از فشارهای ناسازگارانه‌ی نقش‌های خانوادگی و شغلی به وجود می‌آید؛ به این معنا که مشارکت در نقش کاری به دلیل اشتغال در نقش خانوادگی و یا برعکس، مشارکت در نقش خانوادگی به دلیل حضور در نقش کاری برای فرد دشوار می‌گردد. تعارض کار ـ خانواده نوعی از تعارض بین نقشی است که در آن فشارهای نقش حاصل از نقش‌های کاری و خانوادگی از هر دو طرف و از برخی جهات ناسازگار باشند، به این معنی که مشارکت در نقش کاری به دلیل مشارکت در نقش خانوادگی یا با صورت برعکس مشارکت در نقش خانوادگی به دلیل مشارکت در نقش کاری دشوار گردد. همچنین ازنظر فرون  و همکاران تعارض نقش‌های شغلی و خانوادگی نوعی تداخل منفی میان نقشی است که ضمن آن فشارهای نقشی حوزه‌های شغلی و خانوادگی در برخی موارد با یکدیگر ناسازگار هستند. این موضوع در جوامع امروزی، که غالباً در آن‌ها هر دو زوج شاغل‌اند، امری انکارناپذیر است. کار و خانواده دو سیستم اساسی زندگی هر فردی هستند که جنبه‌های منحصربه‌فردی از رفتار انسانی را شکل می‌دهند و هر فرد باید میان آنچه هرکدام از این دو جنبه زندگی از او طلب می‌کنند تعادل برقرار سازد. کینگ و کینگ بیان می‌کنند که تعارض کار خانواده وقتی اتفاق می‌افتد که خواسته‌های یکی از این دو حیطه (مثلاً کار) با تقاضاهای حیطه دیگر (مثلاً خانواده) ناسازگار باشد که این تعارض می‌تواند هم بر کیفیت زندگی کاری و هم بر کیفیت زندگی خانوادگی تأثیر بگذارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران (WFCS)

پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران (WFCS) در سال ۲۰۰۰ توسط کارلسون و همکاران طراحی‌شده است. این مقیاس ابعاد شش‌گانه تعارض کار ـ خانواده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. ماده‌های این پرسشنامه ۱۸ سؤالی به شش مقوله سه ماده‌ای تقسیم می‌شوند.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران (WFCS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران (WFCS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت شش زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران (WFCS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران (WFCS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران (WFCS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تعارض کار و خانواده

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *