پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کار (WOLF)

پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کار (WOLF)

سیکزنت میهالی ویژگی‌های اصلی شیفتگی را به شرح زیر بیان نمود: در تجربه‌های شیفتگی نسبت چالش موجود در یک فعالیت و مهارت موردنیاز برای انجام دادن ون فعالیت تقریباً یک‌به‌یک است و چالش و مهارت باید بالاتر از حد متوسط باشد. هدف‌های حاصل از تکلیفی که به تجربه شیفتگی منجر می‌شود، روشن هستند و بازخورد حاصل از آن فوری می‌باشد. چون تکلیفی که به تجربه‌ی شیفتگی منجر می‌شود، مستلزم فعالیت در جهت اهداف مشخص و دریافت بازخورد ونی درباره‌ی حرکت به سمت این هدف‌هاست، سطح عایقی از تمرکز و تکلیف امری اساسی است. این امر به از دست دادن خودآگاهی منجر می‌شود. همچنین بیان‌شده است که شیفتگی ناشی از تعادل بین مهارت موردنیاز برای انجام فعالیت و چالش ناشی از فعالیت است، به‌طوری‌که اگر چالش بیشتر از مهارت باشد اضطراب ایجاد می‌شود، اگر چالش کمتر از مهارت باشد، کسالت ایجاد می‌شود و اگر چالش و مهارت هر دو کم باشد، بی‌علاقگی ظاهر می‌شود با توجه به اهمیت موضوع شیفتگی، بررسی ابعاد و زوایای مختلف این مفهوم، کانون توجه محققان مختلف واقع‌شده است. در این راستا، باکر بر اساس تحقیقات سیکزنت میهالی بر روی شیفتگی برای اولین بار مفهوم شیفتگی را در موقعیت کاری به کاربرد و آن را به‌عنوان تجربه‌ی اوج کوتاه‌مدت در کار تعریف کرد که هنگامی رخ می‌دهد که بین انتظارات شغلی و توانایی حرفه‌ای کارکنان تعادل وجود داشته باشد. بر طبق نظر باکر شیفتگی مرتبط باکار به‌وسیله سه عنصر جذب، لذت کاری و انگیزش درونی کار مشخص می‌شود.

معرفی پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کار (WOLF)

پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کار (WOLF) توسط باکر به منظور سنجش شیفتگی مرتبط باکار در سال ۲۰۰۸ طراحی شده است. این پرسشنمه شامل ۱۳ سوال و سه زیرمقیاس می باشد.

نمره‌گذاری پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کار (WOLF)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کار (WOLF) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کار (WOLF)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کار (WOLF) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه شیفتگی مرتبط با کار (WOLF)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری شیفتگی مرتبط به کار

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *