پرسشنامه تعاملات همسالان در مدرسه های ابتدایی (PIPS)

پرسشنامه تعاملات همسالان در مدرسه های ابتدایی (PIPS)

ازنظر ویگوتسکی تعامل با همسالان فرصت کافی برای مشاهده، تقلید و پس از آن، توسعه فعالیت‌های مغزی را به افراد می‌دهد. تعاملات اجتماعی ممکن است رشد و کیفیت زندگی را به شکل مثبتی تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین با وجود  تمام مشکلات، تعاملات اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. نگرانی‌های زیادی در سال‌ها اخیر در مورد گروه همسالان و اثرات آنها بر بهزیستی کودکان به وجود آمد. کودکان از وقتی که وارد مدرسه می‌شوند تا پایان دوره تحصیلات رسمی، بیشترین زمان خود را خارج از خانه و در مدرسه سپری می‌کنند. بحث‌های زیادی بر روی این موضوع صورت گرفته که مدرسه‌ها نقش مهم در رشد شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان دارند اما محققان اخیراً به بررسی نقش مهمی در رشد شناختی و اجتماعی دانش آموزان دارند اما محققان اخیراً به بررسی نقش مدرسه و کلاس در شکل‌گیری احساسات، باورها و رفتار دانش‌آموزان علاقمند شده‌اند. همسالان بخش جدایی ناپذیری از مدرسه هستند که بر زندگی اجتماعی و تحصیلی کودکان دیگر تاثیر می‌گذارند. همچنین مدرسه و گروه همسالان می‌تواند به عنوان زمینه‌های اجتماعی جدا از خانواده، همزمان فرصت‌هایی برای رشد و زمینه‌های اجتماعی از خانواده، هم زمان فرصت‌هایی برای رشد و زمینه‌های خطر برای کودک و نوجوان ایجاد کند. از این رو تعاملات همسالان در مدرسه از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در امر تحصیل فراگیران نقش داشته باشد و سنجش این میزان و آگاهی از آن در جوامع مختلف امری ضروری است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تعاملات همسالان در مدرسه های ابتدایی (PIPS)

پرسشنامه تعاملات همسالان در مدرسه های ابتدایی (PIPS) توسط تارشیز و هافمن ساخته شد و دارای ۲۲ آیتم است که دو عامل قلدری و قربانی را با طیف لیکرت ۳ گزینه‌ای اندازه می‌گیرد.

نمره‌گذاری پرسشنامه تعاملات همسالان در مدرسه های ابتدایی (PIPS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تعاملات همسالان در مدرسه های ابتدایی (PIPS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه تعاملات همسالان در مدرسه های ابتدایی (PIPS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تعاملات همسالان در مدرسه های ابتدایی (PIPS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل تعاملات همسالان در مدرسه های ابتدایی (PIPS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تعاملات همسالان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *