پرسشنامه فشار مراقبتی (CBI)

پرسشنامه فشار مراقبتی (CBI)

فشار مراقبتی، فشارهای روانی، جسمی و اجتماعی است که در اثر مراقبت از بیماران مزمن به مراقبین،که می‌تواند ریشه هایی ازجمله فقر دانش و سواد داشته باشد، وارد می‌شود و  به دنبال آن مشکلات زیادی همچون: فرسودگی، اضطراب و افسردگی  را برای مراقبین ایجاد می‌کند. بیمارانی که از حمایت خانواده برخوردارند، توانایی سازگاری بیشتری با بیماری داشته و بقای بیشتری در مقایسه با بیمارانی که از حمایت خانواده برخوردار نیستند خواهند داشت . اثرات بیماری مزمن نه‌تنها در زندگی بیماران اختلال ایجاد می‌کند، بلکه افراد مراقبت کننده را نیزگرفتار می نماید. به علت ماهیت مزمن و درمان طولانی‌مدتب ییماری های مزمن و سطح سواد و آگاهی پایین خانواده ها بروزتغییراتی درعملکردخانواده غیرقابل اجتناب می باشد. مراقبین بیماران ممکن است احساس بار سنگینی بر دوش خودداشته باشند، زیرا آنها مجبورند نقش مهمی در حمایت ازافراد با بیماری مزمن ایفا نمایند. از طرفی آنها بدون توجه به اینکه بیماران شان ازچه مشکلی رنج می برند، به حمایت اجتماعی بیشتری نیازدارند. این مراقبین اغلب زمان زیادی را برای مراقبت از بیماران خود صرف می کنند وخستگی و فشار مراقبتی قابل ملاحظه ای را تحمل می کنند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

 

معرفی پرسشنامه فشار مراقبتی (CBI)

پرسشنامه فشار مراقبتی دارای ۲۴ عبارت می باشدکه در سال ۱۹۸۹ توسط نواک و گست برای اندازه گیری فشار مراقبتی عینی وذهنی ساخته شده است. این پرسشنامه دارای پنج خرده مقیاس میباشد که عبارتند از: فشار مراقبتی وابسته به زمان، فشار مراقبتی تکاملی، فشار مراقبتی جسمی، فشار مراقبتی اجتماعی و فشار مراقبتی عاطفی.

نمره‌گذاری پرسشنامه فشار مراقبتی (CBI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه فشار مراقبتی (CBI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه فشار مراقبتی (CBI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه فشار مراقبتی (CBI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه فشار مراقبتی (CBI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری فشار مراقبتی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *