مقیاس دوسوگرایی در ابراز هیجان (AEQ)

مقیاس دوسوگرایی در ابراز هیجان (AEQ)

یکی از مفاهیم مهم مطرح در رابطه با سازگاری هیجانی، «دوسوگرایی در ابراز هیجان» است. این مفهوم برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ توسط کینگ و امونز مطرح شد. به اعتقاد این دو پژوهشگر، ابراز یا عدم ابراز هیجان، به‌خودی‌خود نمی‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ بلکه آنچه مشکل ایجاد می‌کند تعارضی یا دوسوگرایی است؛ که فرد در ابراز هیجان تجربه می‌کنم، دوسوگرایی در ابراز هیجان به معنای تردید داشتن نسبت به ابراز هیجان تعریف می‌شود؛ در دوسوگرایی، فرد همزمان هم تمایل به ابراز هیجان و هم تمایل به بازداری آن را تجربه می‌کنم. درواقع می‌توان گفت. بین سبک موردعلاقه فرد و سبک معمولی وی در رابطه با ابراز هیجان، تعارض وجود دارد. دوسوگرایی در ابراز هیجان به معنای تردید داشتن نسبت به ابراز هیجان تعریف می‌شود؛ در دوسوگرایی، فرد همزمان هم تمایل به ابراز هیجان و هم تمایل به بازداری آن را تجربه می‌کنم. درواقع می‌توان گفت. بین سبک موردعلاقه فرد و سبک معمولی وی در رابطه با ابراز هیجان، تعارض وجود دارد. دوسوگرایی در ابراز هیجان دارای انواع مختلفی است. گاهی فرد، تمایل به ابراز هیجان دارد ولی توانایی انجام آن را ندارد؛ ممکن است بدون تمایل، هیجانی را ابراز کند؛ یا این‌که هیجانی را ابراز کند و سپس از این کار پشیمان شود. هرچند بر اساسی این تعریف، فرد دوسوگرا می‌تواند ابراز گر یا غیر ابراز گر باشد، نتایج بررسی‌های کینگ و امونز نشان می‌دهد که بین نمره افراد در پرسشنامه ابراز گری هیجان و نمره‌های پرسشنامه دوسوگرایی در ابراز هیجان، همبستگی منفی معنی‌داری وجود دارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس دوسوگرایی در ابراز هیجان (AEQ)

پرسشنامه دوسوگرایی در ابراز هیجان (Ambivalence over  Emotional  Expression Questionnaire) در نسخه اصلی خود شامل ۲۸ سؤال است که در نسخه ایرانی آن تعداد سالات به ۲۳ سوال تقلیل پیدا کرده است. این پرسشنامه در سال ۱۹۹۰ توسط امونز و کینگ ساخته‌شده و دارای ۲ عامل دوسوگرایی در ابراز هیجان‌های مثبت و دوسوگرایی در ابراز هیجان‌های منفی را شامل میشود.

 

نمره‌گذاری مقیاس دوسوگرایی در ابراز هیجان (AEQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل مقیاس دوسوگرایی در ابراز هیجان (AEQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس دوسوگرایی در ابراز هیجان (AEQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس دوسوگرایی در ابراز هیجان (AEQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس دوسوگرایی در ابراز هیجان (AEQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری دوسوگرایی در ابراز هیجان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *