ایران با ۱۹ درصد رشد تولیدات علمی رتبه نخست جهان

ایران با ۱۹ درصد رشد تولیدات علمی رتبه نخست جهان را کسب کرد

وب آف ساینس (WoS) از زیرمجموعه‌های شرکت تامسون رویترز به تازگی آمار مربوط به تولیدات علمی کشورهای مختلف دنیا را منتشر کرده است. این آمارها متعلق به تولیدات علمی سال ۲۰۱۶ است. قابل ذکر است که آمارهای مربوط به تولیدات علمی با یک سال تاخیر منتشر می‌شوند و بنابراین آمارهایی که به تازگی توسط وب آف ساینس منتشر شده‌اند آخرین آمارهای مربوط به تولید علم در دنیا است.

براساس گزارش وب آب ساینس، در بخش کمیت و تعداد مدارک علمی منتشر شده، ایران با ۱۹ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۵ رتبه نخست را به دست آورده است. ایران در سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۸۳۳۲ سند علمی تولید کرده بود که این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۴۵۵۶۰ سند رسیده است. روسیه نیز با ۱۶ درصد و لهستان با ۸ درصد رتبه‌های دوم و سوم را در زمینه رشد تولیدات علمی دارند.

ایران با ۱۹ درصد رشد تولیدات علمی رتبه نخست جهان

اما آمارهای مربوط به تعداد مدارک علمی تولید شده نیز نشان می‌دهد که ایران در جایگاه هفدهم دنیا قرار دارد. براساس این آمار، کشور آمریکا با تولید ۶۶۰۹۶۳ مدرک علمی رتبه نخست را در اختیار دارد. کشورهای چین، انگلستان، آلمان، ژاپن، هند، فرانسه، ایتالیا، کانادا و استرالیا نیز به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا دهم قرار دارند.

ایران با ۱۹ درصد رشد تولیدات علمی رتبه نخست جهان

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که تولیدات علمی ایران همچنان با رشد قابل قبولی مواجه است و به نظر می‌رسد که با گسترش زمینه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، این رشد همچنان ادامه خواهد یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *