پرسشنامه بحران هویت (IC)

پرسشنامه بحران هویت (IC)

میدانیم که فرد با داشتن “خود” و توانایی کنش متقابل با “خود”، این توانایی را پیدا می‌کند که از خود تصوری داشته باشد. با تصور از خود است که فرد می‌تواند به سؤال بنیادین هویت یعنی”من کیستم؟”پاسخ دهد. پس می‌توان هویت را چنین تعریف کرد: هویت عبارت است از مجموعه خصوصیات و مشخصات فردی و اجتماعی و احساسات و اندیشه‌های مربوط به آنها که فرد آنها را از طریق کنش متقابل با خود و با یافتن تصوراتی از خود به دست می‌آورد و در پاسخ به سؤال من کیستم ارائه می‌دهد. هویت یک فرد می‌تواند فردی و جمعی باشد. هویت فردی به خصوصیات و مشخصاتی اشاره دارد که فرد به‌عنوان یک شخص منحصربه‌فرد و متفاوت از دیگران، آنها را به خود منتسب می‌کند. در هویت فردی، من در مقابل دیگران قرار می‌گیرد و تفاوت‌هایی که فرد با دیگران دارد آشکار می‌شود و باعث ایجاد احساسات و علایق خاصی در فرد می‌گردد. هویت اجتماعی یک فرد به خصوصیات و تفکراتی اشاره دارد که فرد آنها را از طریق اشتراکات اجتماعی و عضویت در گروه‌ها و مقوله‌های اجتماعی کسب می‌کند. این گروه‌ها و مقوله‌ها شامل نژاد، قومیت، ملیت، جنسیت، احزاب سیاسی و … می‌شود. زمانی که فرد عضو یک گروه و مقوله می‌گردد و یا از قرار گرفتن در یک مقوله آگاهی پیدا می‌کند، یک سری خصوصیات و ویژگی‌هایی پیدا می‌کند که در بین گروه یا مقوله‌ی موردنظر مشترک است. با قرار گرفتن در این خصوصیات، فرد به آن گروه تعلق پیدا می‌کند. هویت اجتماعی یک فرد باعث ایجاد “ما” در برابر” آنها” می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه بحران هویت (IC)

پرسشنامه بحران هویت (IC) یک مقیاس مداد ـ کاغذی است که دارای ۳۰ ماده می‌باشد. این پرسشنامه، یک مقیاس پژوهشگر ساخته است که توسط احمدی در سال ۱۳۷۶ تدوین‌ شده و میزان ابتلای نوجوانان به بحران هویت را با تأکید بر ۱۰ بخش مجزا، مورد سنجش قرار می‌دهد.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه بحران هویت (IC)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه بحران هویت (IC) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، کرانه بالا و پایین نمره‌گذاری در این پرسشنامه مشخص گردیده است.

خرید و دانلود پرسشنامه پرسشنامه بحران هویت (IC)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه بحران هویت (IC) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه بحران هویت (IC)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری بحران هویت

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *