پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ)

پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ)

از زمانی که مطالعه علمی هوش شروع شده است، انواع مختلفی از هوش معرفی شده است. یکی از هوش‌هایی که به تازگی معرفی شده است، هوش اجتماعی می‌باشد. هوش اجتماعی اولین بار توسط ثراندیک مطرح شد. به عقیده ثرندایک هوش اجتماعی نشان دهنده قابلیت‌ها و توانایی‌های فردی است که به خوب کنار آمدن با دیگران و روابط اجتماعی موفق منجر می‌شود. در تعریف هوش اجتماعی از یک طبقه کلی صحبت می‌شود، یعنی ظرفیت درک رخدادها و پاسخ مؤثر شخصی و اجتماعی. گلمن معتقد است که هوش بین فردی یا هوش اجتماعی، یعنی مهارت عاطفی که برای حفظ ارتباطات نزدیک در دوستی‌ها، ازدواج یا ارتباط شغلی، اساسی است. این مهارت‌ها در کودکی شکل می‌گیرد ودر طول زندگی بروز می یابد. پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ) برای سنجش این نوع از هوش ابداع شده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ)

پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ) توسط آنگ تون تت در سال ۲۰۰۸ به منظور بررسی هوش اجتماعی تهیه شد. نسخه اصلی این پرسشنامه دارای ۴۵ ماده است اما در نسخه ایرانی ۹ ماده حذف شده و ۳۶ ماده مورد تایید قرار گرفته است. نمره‌گذاری این پرسشنامه به صورت دوگزینه‌ای بلی یا خیر است که گزینه‌های آن با صفر و یک نمره‌گذاری می‌شود.

نمره گذاری پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده نحوه نمره گذاری کامل و همچنین نحوه محاسبه نمرات وارونه نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه هوش اجتماعی تت (SIQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری هوش اجتماعی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *