مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS)

مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS)

نقش انگیزش در یادگیری زبان دوم و زبان خارجی مورد تاکید بسیاری از صاحب‌نظران گستره آموزش زبان است. به نظر می‌رسد که عامل عاطفی انگیزش، حداقل به اندازه استعداد زبان در یادگیری زبان دوم و زبان خارجی نقش دارد. در واقع انگیزش بر چگونگی استفاده زبان‌آموزان از راهبردهای یادگیری زبان میزان هم‌کنشی زبان‌آموزان با افرادی است که زبان خارجی را در حال یادگیری‌اند و زبان مادری آنهاست. میزان اطلاعاتی را که از زبان در حال یادگیری دریافت می‌کنند، در چگونگی عملکرد آنها در آزمون‌های زبان و تدوام مهارت‌های زبان خارجی که فراگرفته‌اند، اثر مستقیم دارد. در مدل‌های اجتماعی ـ تربیتی یادگیری زبان، انگیزش یک متغیر پنهان است که از تمایل به یادگیری زبان، شدت انگیزش و نگرش به یادگیری تشکیل شده است. بر اساس نظر گاردنر انگیزش یادگیری زبان ترکیبی است از یک هدف، تمایل به دستیابی به آن هدف، نگرش مثبت نسبت به یادگیری زبان و تلاش برای رسیدن به هدف. وی انگیزش یادگیری زبان را به دو گونه انگیزش یکپارچه و انگیزش ابزاری طبقه‌بندی می‌کند. در انگیزش یکپارچه، هدف یادگیرنده، هماوایی با زبان، همانندی با مردم و مشارکت در فرهنگ زبان مورد مطالعه است. به زبان ساده‌تر زبان‌آموز مایل است همانند بومیانی شود که زبان مورد مطالعه، زبان مادری آنهاست. در انگیزش ابزاری یادگیرنده به یادگیری زبان، به دلیل منافع خاص، همچون پیشرفت حرفه‌ای، علمی و تحصیلی علاقمند است. اگرچه طبقه‌بندی فوق، رایج‌ترین طبقه‌بندی در زمینه انگیزش یادگیری زبان است، اما این طبقه‌بندی همه دلایلی را که برای یادگیری زبان خارجی وجود دارد، در بر نمی‌گیرد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS)

مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS ) توسط نولز و همکاران در سال ۲۰۰۰ طراحی شد. این مقیاس دارای سه خرده مقیاس بی‌انگیزشی، انگیزش بیرونی و انگیزش درونی است. انگیزش درونی دارای ۹ سوال، انگیزش بیرونی دارای ۹ سوال و بی‌انگیزشی دارای ۳ سوال می‌باشد.

نمره‌گذاری مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری انگیزش یادگیری زبان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *