پرسشنامه پرخاشگری و خشم رقابتی (CAAS)

مقیاس پرخاشگری و خشم رقابتی (CAAS)

 پرخاشگری در ورزش چنین تعریف شده است: هرگونه رفتار عمدی به سمت حریف، مسئولان، هم تیمی‌ها یا تماشاگران، که در قوانین رسمی رقابت قانونی شمرده نمی‌شود و فرد به پرهیز از چنین رفتاری تشویق می‌شود. از طرف دیگر، خشم به عنوان نوعی ارزیابی ذهنی تعریف شده است که با افزایش انگیختگی فیزیولوژیکی باعث به خطر افتادن سلامت جسمانی و روانی فرد می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که پرخاشگری اجرای ورزشکار را تسهیل نمی‌کند. خشم به هیجان، خصومت به نگرش و پرخاشگری به رفتار اشاره دارند. خشم یک حالت هیجانی است که می‌تواند زیربنای پرخاشگری و خصومت باشد. خصومت به نگرش پرخاشگرانه فراگیری گفته می‌شود که فرد را به سوی رفتاری پرخاشگرانه سوق می‌دهند و در نهایت پرخاشگری به رفتار قابل مشاهده و با قصد آسیب رسانی گفته می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس پرخاشگری و خشم رقابتی (CAAS)

مقیاس پرخاشگری و خشم رقابتی (CAAS) توسط ماکسول و موریس در سال ۲۰۰۷ ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۱۲ ماده است که در یک طبف لیکرت ۵ درجه‌ای از هیچ وقت تا همیشه نمره‌گذاری می‌گردد. همچنین پرسشنامه حاضر دارای دو زیرمقیاس با نام‌های پرخاشگری با شش گویه و خشم با شش گویه است.

نمره گذاری مقیاس پرخاشگری و خشم رقابتی (CAAS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل مقیاس پرخاشگری و خشم رقابتی (CAAS) کرده‌اند. در این فایل پس از به دست آوردن نمره هر عبارت، در نهایت دو زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس پرخاشگری و خشم رقابتی (CAAS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس پرخاشگری و خشم رقابتی (CAAS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس پرخاشگری و خشم رقابتی (CAAS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خشم و پرخاشگری ورزشی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *