دانلود پرسشنامه خلاقیت عابدی (CT)

معرفی پرسشنامه خلاقیت عابدی (CT)

با وجود اینکه در سال‌های اولیه ارائه مفهوم خلاقیت، اختلاف نظرهای بسیاری در رابطه با تعریف آن وجود داشت اما هم اکنون پژوهشگران بر روی یک تعریف نسبتاً ساده اما جامع به توافق رسیده‌اند. بر این اساس خلاقیت به معنی خلق ایده‌ها یا راه‌حل‌های جدید و مفید است. خلاقیت را می‌توان به سه جزء یا مؤلفه تقسیم کرد که عبارتند از:  دانش تخصصی، مهارت‌های تفکر ابتکاری و انگیزش. از جمله ابزارهایی که برای سنجش خلاقیت ساخته شده است آزمون سنجش خلاقیت است.

پرسشنامه سنجش خلاقیت که به آزمون سنجش خلاقیت عابدی (CT) مشهور است بر اساس نظریه تورنس درباره خلاقیت و در سال ۱۳۶۳ به وسیله عابدی در تهران ساخته شده است. این پرسشنامه چندین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت و در نهایت فرم ۶۰ سوالی آن در دانشگاه کالیفرنیا به وسیله عابدی تدوین گردید. پرسشنامه خلاقیت عابدی (CT) دارای ۶۰ سوال سه گزینه‌ای است و چهار خرده مقیاس را می‌سنجد که عبارتند از: سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف‌پذیری. هر چه فرد در این پرسشنامه نمره بالاتری بگیرید دارای خلاقیت بیشتری است.

نمره گذاری پرسشنامه خلاقیت عابدی (CT)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری پرسشنامه خلاقیت عابدی (CT) نموده‌اند. شما می‌توانید علاوه بر دریافت فایل پرسشنامه نمره گذاری کامل آن را نیز دریافت و سپس چهار زیرمقیاس زیر را برای آن محاسبه کنید:

زیرمقیاس سیالی

زیرمقیاس بسط

زیرمقیاس ابتکار

زیرمقیاس انعطاف‌پذیر

و یک نمره کل

خرید و دانلود پرسشنامه خلاقیت عابدی (CT)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خلاقیت عابدی (CT) که در قالب یک فایل ورد توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است، از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- فایل ورد پرسشنامه بدون هیچگونه آرم یا لوگو

۲- نمره گذاری کامل پرسشنامه

۳- تاریخچه پرسشنامه و پایه‌های نظری

۴- روایی و پایایی پرسشنامه با رفرنس معتبر

۵- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *