سنجش نگرش های فرزند پروری والدین

پرسشنامه سنجش نگرش های فرزند پروری والدین

منظور از نگرش، عقاید آگاهانه و تمایلات فکری کم و بیش ثابت فرد به آدم‌ها یا اشیاء است. نگرش شامل سه ویژگی شناختی،  هیجانی و رفتاری است. نگرش به سبک‌های فرزندپروری نحوه دیدگاه والدین به شیوه‌های تربیتی را نشان می‌دهد. در اینجا فرض است که ریشه رفتار و نحوه برخورد والدین از نگرش‌های آنان نشأت می‌گیرد. شیوه‌های فرزندپروری عبارت از روش‌هایی است که والدین در تربیت فرزندان خود به‌کار می‌برند. این روش‌ها عمدتاً شامل سلطه‌گری، وابستگی شدید و سهل‌انگاری است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سنجش نگرش های فرزند پروری والدین

پرسشنامه سنجش نگرش‌های فرزند پروری والدین اقتباس شده از پرسشنامه ارزشیابی نگرش والدین (PAS) که توسط شابین در سال ۱۹۴۹ ساخته شده است، می‌باشد. فرم اولیه پرسشنامه سنجش نگرش‌های فرزند پروری والدین شامل ۸۵ سوال بوده که بعدها مورد تعدیل قرار گرفته است. فرم حاضر توسط دروز و تی‌هن در سال ۱۹۵۷ تنظیم گردیده که ۳۰ سوال چند گزینه‌ای (از موافقت کامل تا مخالفت کامل) را شامل می‌شود. مواد پرسشنامه سنجش نگرش های فرزند پروری والدین به سه مقیاس فرعی مساوی تقسیم شده و در سال۱۳۷۲ به همت اساتید دانشگاه اهواز و زیر نظر دکتر شکرکن و نجاریان ترجمه و معرفی شده است.

نمره گذاری پرسشنامه سنجش نگرش های فرزند پروری والدین

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری پرسشنامه سنجش نگرش های فرزند پروری والدین به صورت کامل کرده‌اند. شما می‌توانید پس از محاسبه نمرات خام، سه زیرمقیاس زیر را برای این پرسشنامه محاسبه نمایید:

سلطه گری

وابستگی شدید

سهل انگاری

خرید و دانلود پرسشنامه سنجش نگرش های فرزند پروری والدین

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سنجش نگرش های فرزند پروری والدین از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی با رفرنس‌ معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سنجش نگرش های فرزند پروری والدین

۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه سنجش نگرش های فرزند پروری والدین

۶- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *