پرسشنامه بازداری رفتاری و فعال سازی رفتاری (BIS/BAS)

پرسشنامه بازداری رفتاری و فعال سازی رفتاری (BIS/BAS)

یکی از مدل­‌های نوروسایکولوژیک شخصیت، نظریه حساسیت به تقویت است که توسط روان­شناس مشهور، جفری گری، بر اساس تفاوت­‌های فردی در واکنش به محرک تنبیه کننده و پاداش دهنده مطرح شده است. گری با انجام بررسی­‌های آزمایشگاهی در مورد یادگیری حیوانات و آثار داروهای روان گردان و با توجه به مکانیزم­‌های مختلف پاداش، تنبیه و حساسیت به محرک­‌های مختلف شرطی/ غیرشرطی و خوشایند/ ناخوشایند، این نظریه را ارائه کرد. گری در این نظریه، سه سیستم هیجانی پایه در دستگاه عصبی مرکزی پستانداران معرفی کرد که زمینه ساز تفاوت­‌های شخصیتی می­‌باشند. هر کدام از این سیستم‌­ها، اولاً به رویداهای تقویت کننده مختلف با رفتارهای متفاوت، پاسخ می­‌دهند؛ ثانیاً به وسیله مجموعه جداگانه­‌ای از ساختارهای مغزی به هم پیوسته که اطلاعات حساس محیط را پردازش می­‌کنند، کنترل می‌­شوند. هریک از این سیستم‌­ها در سه سطح رفتاری (تحلیل درون شده­‌ها و برون شده‌­ای سیستم)، عصب­ شناختی (کارکرد و ساختار عصبی سیستم) و شناختی (کارکرد پردازش اطلاعات سیستم) عمل می­‌کنند. بهتر است بعد چهارمی به نام بعد فاعلی (که نماینگر تجربه‌های فاعلی همراه با فعالیت سیستم است) نیز به این سه سیستم اضافه شود. پاولوف به دو روند اساسی در مغز اعتقاد داشت که عبارتند از: بر انگیختگی (تحریک) و بازداری (مهار). در واقع این دو روند به موجود زنده امکان می­دهد تا واکنش‌­های انطباقی و سازش­گرانه از خود نشان دهد. او معتقد بود که این دو روند از نظر شدت، تعادل و تحریک با هم تفاوت دارند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه بازداری رفتاری و فعال سازی‌رفتاری (BIS/BAS) 

پرسشنامه بازداری رفتاری و فعال‌ سازی رفتاری (BIS/BAS) توسط کارور و وایت به منظور ارزیابی تفاوت‌های فردی ‏در حساسیت نظام‌های بازداری و فعال‌سازی رفتاری توسعه یافت. این ‏مقیاس دارای ۲۰ سوال میباشد که فعالیت سیستم بازداری رفتاری را به وسیله خرده‌مقیاس ‏حساسیت به تنبیه و فعالیت سیستم فعال‌سازی رفتاری را به وسیله سه خرده‌مقیاس حساسیت ‏به پاداش، سایق و جستجوی سرگرمی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه بازداری رفتاری و فعال سازی رفتاری (BIS/BAS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل بازداری رفتاری و فعال سازی رفتاری (BIS/BAS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه بازداری رفتاری و فعال سازی رفتاری (BIS/BAS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه بازداری رفتاری و فعال سازی رفتاری (BIS/BAS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه بازداری رفتاری و فعال سازی رفتاری (BIS/BAS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سیستم بازداری/فعال‌سازی رفتار

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *