پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R)

پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R)

خودکشی یکی از معضلات بهداشت روان در سراسر جهان است و به همین جهت موسسه ایران تحقیق اقدام به ترجمه و آماده سازی پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R) کرده است. بر اساس آمار سازمان سلامت جهانی، خودکشی سومین علت مرگ در افراد ۱۵ تا ۴۴ ساله است و هر ساله یک میلیون نفر براثر خودکشی می‌میرند. میزان خودکشی در طی ۵۰ سال اخیر سیر صعودی داشته است و پیش‌بینی می‌شود که به ۱ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ برسد. هر چند مقوله خودکشی در کشورهای توسعه یافته مورد توجه بیشتری واقع شده است، ولی در کشورهای در حال توسعه مورد بی توجهی قرار گرفته است. با سایت ایران تحقیق همراه باشید تا بیشتر با این پرسشنامه آشنا شوید.

معرفی پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R)

برای سنجش خودکشی ابزارهای مختلفی طراحی و ساخته شده است. یکی از این ابزارها پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R) است. این پرسشنامه در سال ۲۰۰۱ توسط عثمان و همکارانش ساخته شده است و از ۴ گویه تشکیل شده است. چهار گویه این سوال افکار و اقدام به خودکشی در طول زندگی، افکار خودکشی در یک سال گذشته، تهدید به خودکشی و احتمال ارتکاب خودکشی در آینده را می‌سنجند. هر چه فرد نمره بیشتری در این پرسشنامه بگیرد نشان دهنده احتمال خودکشی بیشتر است. سازندگان پرسشنامه برای این مقیاس نمره برش نیز تعیین کرده‌اند که قابلیت استفاده بر روی همه افراد را دارد.

+بیشتر بخوانید: پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI)

نمره گذاری پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R) کرده‌اند. در فایل آماده شده نحوه نمره گذاری، به دست آوردن نمره کل و نمره برش ارائه شده است. نمره برش ارائه شده به همراه رفرنس معتبر، به شما کمک خواهد کرد که بتوانید افراد در معرض خطر خودکشی را با دقت بالاتری شناسایی کنید.

خرید و دانلود پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R)

تمامی پرسشنامه‌های روانشناسی ارائه شده در سایت ایران تحقیق ساختار استاندارد و مشابهی دارند که شامل سوالات، معرفی سازه، معرفی پرسشنامه و تاریخچه آن، روایی و پایایی، نمره گذاری و رفرنس‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۲- دانلود مقاله اصلی پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R)

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه رفتارهای خودکشی تجدید نظر شده (SBQ-R)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودکشی در یک صفحه

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *