نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد

نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHQ-SF)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHQ-SF) را با بالاترین کیفیت آماده‌سازی کرده‌اند. شادکامی از جمله مفاهیمی است که تعریف بسیار کمی از آن در دست است و این به دلیل پیچیدگی مفهوم شادکامی است. در اینجا به دو نمونه از این تعاریف اشاره می‌شود. بن شاهار شادکامی را به صورت بالاترین هدف در سلسله مراتب اهداف یا هدف نهایی تعریف می‌کند. از نظر وینهون نیز شادکامی درجه‌ای است که یک فرد کیفیت زندگی کلی‌اش را در مجموع مساعد ارزیابی می‌کند.

به عبارت دیگر شادکامی عبارت است از اینکه یک فرد چه‌قدر زندگی که آن را هدایت می‌کند را دوست دارد. سلیگمن، پارکز و استین با مرور منابع موجود اظهار کرده‌اند که علم نمی‌تواند تعریف مناسبی از شادکامی ارایه دهد، اما می‌تواند مؤلفه‌های شادکامی را مشخص کرده و به طور تجربی این مولفه‌ها را مورد پژوهش قرار دهد. به همین دلیل است که برخی از افراد به جای ارایه تعریف از شادکامی، اجزای تشکیل دهنده آن را معرفی کرده‌اند. اگرچه ابزارهای بسیاری برای سنجش شادکامی و مولفه‌های آن وجود دارد اما پرسشنامه شادکامی آکسفورد مشهورترین ابزار در این زمینه است. در ادامه با ویژگی‌های نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHQ-SF) بیشتر آشنا خواهید شد. با سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHQ-SF)

نسخه اصلی پرسشنامه شادکامی آکسفورد با ۲۹ گویه در سال ۱۹۸۹ توسط آرجیل و همکارانش ساخته شد. در سال ۲۰۰۲ آرجیل و هیلز نسخه جدیدتر پرسشنامه شادکامی آکسفورد را طراحی کردند. همزمان فرم ۸ سوالی این پرسشنامه نیز در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. این فرم در یک طیف لیکرت نمره‌گذاری می‌شود و همبستگی بالایی با فرم بلند آن دارد. نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHQ-SF) در پژوهش‌های بسیاری مورد استفاده قرار گرفته و روایی و پایایی آن مورد تایید است.

+بیشتر بخوانید: دانلود فرم بلند مقیاس شادکامی آکسفورد (OHQ)

نمره گذاری نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHQ-SF)

در فایل ارائه شده توسط موسسه ایران تحقیق، نمره گذاری کامل نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHQ-SF) به همراه روایی و پایایی آن آمده است. تمامی مطالب مربوط به نمره گذاری و روایی و پایایی دارای رفرنس معتبر بوده و قابل استناد می‌باشند.

خرید و دانلود نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHQ-SF)

شما می‌توانید با خرید و دانلود نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHQ-SF) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل نسخه کوتاه پرسشنامه شادکامی آکسفورد

۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه به صورت کامل

۶- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *