پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری

پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6) کرده‌اند. قدردانی به‌عنوان یک هیجان، نگرش، فضیلت اخلاقی، عادت، صفت شخصیتی، یا یک پاسخ مقابله‌ای مفهوم سازی شده است. قدردانی یک نوع هیجان است که معطوف به یک فرد یا عامل بیرونی است و بعد از کمکی که به‌صورت ارزشمند و نوع دوستانه تفسیر می‌شود، روی می‌دهد. ایمونز قدردانی را به‌عنوان حسی از سپاسگزاری که در پاسخ به دریافت نوعی منفعت شخصی ایجاد می‌شود، توصیف می‌کند. این منفعت که می‌تواند مادی یا غیرمادی باشد، ممکن است از شخص دیگری، خدا، سرنوشت، کائنات طبیعت، شیء یا حتی عقیده به دست آید. پرسشنامه‌های زیادی برای سنجش قدردانی ساخته شده‌اند اما پراستفاده‌ترین ابزار در این زمینه پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6) است. با سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید تا با این پرسشنامه بیشتر آشنا شوید.

معرفی پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6)

پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6) یک مقیاس مختصر و خود گزارشی برای سنجش تمایل به تجربه قدردانی است که در سال ۲۰۰۲ توسط مک کلاف و همکارانش ساخته شد. برای ساخت این پرسشنامه ابتدا ۳۹ عبارت مثبت  منفی برای ارزیابی قدردانی در زندگی روزانه تدوین و بر روی ۲۳۸ نفر اجر شد. با انجام تحلیل عاملی در نهایت ۶ سؤال برای نسخه نهایی انتخاب شدند. برای جلوگیری از تعصب در پاسخ ، دو سؤال از شش سؤال دارای نمره‌گذاری معکوس هستند. پاسخ دادن به GQ-6 کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد، اما هیچ محدودیتی برای زمان پاسخگویی وجود ندارد.

نمره گذاری پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6) را به همراه نمره‌گذاری کامل آماده نموده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر، نحوه نمره گذاری و محاسبه نمرات معکوس نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6)

شما می‎‌توانید با خرید پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6) از سایت ایران تحقیق از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه قدردانی یا سپاسگزاری (GQ-6)

۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه به صورت کامل

۶- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *