مقیاس اختلال اضطراب فراگیر 7 سؤالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7)

مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7)

موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7) کرده است. اختلال اضطراب فراگیر (GAD) یکی از شایع‌ترین اختلالات اضطرابی در مراکز بالینی و همچنین در جمعیت عمومی است که بین ۱ تا ۵ درصد جمعیت عمومی را درگیر می‌کند. فرآیندهای محوری اختلال اضطراب فراگیر معرف جنبه‌های اصیل درگیر در همه اختلال‌های اضطرابی است. این اختلال، با نگرانی مفرط و غیر قابل کنترل همراه با برخی از علایم اضطراب وسایر هیجان‌های منفی دیگر مشخص می‌شود. در واقع، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال بلندمدت و مزمنی است که با آسیب‌های کارکردی در کار و کیفیت زندگی مرتبط است. از جمله بهترین ابزارهایی که برای سنجش این اختلال طراحی شده است مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7) است. شما می‌توانید هم اکنون نسبت به دانلود این پرسشنامه از بخش دانلود پرسشنامه سایت ایران تحقیق نمایید.

معرفی مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7)

مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7) در سال ۲۰۰۶ توسط اسپیزر، کرونک، ویلیامز و لوه  طراحی و ساخته شد. نسخه اولیه پرسشنامه که دارای ۱۳ عبارت بود در بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ در ۱۵ کلینیک مراقبت اولیه در آمریکا و بر روی ۲۷۴۰ بیمار بالغ مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت ۷ عبارت برای نسخه نهایی انتخاب شدند. نتایج به دست آمده در مطالعه اولیه نشانگر روایی و پایای مناسب این ابزار و دقت تشخیصی بالای آن بود. این مقیاس در مجموع دارای ۷ گویه است.

نمره گذاری مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7) با نمره گذاری کامل نموده‌اند. همچنین روایی و پایایی ایرانی و خارجی این پرسشنامه به همراه نمره برش برای تشخیص دقیق اختلال در فایل ارائه شده است.

خرید و دانلود مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر و همکاران (GAD-7) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه مقیاس اختلال اضطراب فراگیر ۷ سوالی اسپیتزر

۵- پایه‌های نظری اضطراب فراگیر در یک صفحه

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه به صورت کامل

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *