پرسشنامه نگرش به سالمندان کوگان (KAOPS)

پرسشنامه نگرش به سالمندان کوگان (KAOPS)

سالمندی را بطور قراردادی مترادف با آغاز سن ۶۵ سالگی می‌­دانند. و یا به عبارتی دیگر سالمندان افرادی هستند که سن آنها ۶۰ سال و یا بالاتر است. پیری عبارت است از اضمحلال تدریجی در ساختمان و ارگانیسم بدن که بر اثر دخالت عامل زمان پیش می­‌آید و تغییراتی را در ساختمان و عمل اعضاء مختلف بدن به وجود می آورد که سفید شدن مو، ریزش مو، کاهش قدرت دید، نقصان شنوایی، خمیدگی، کندی در تحرک، کاهش قدرت عضلانی، اختلال و آشفتگی در حافظه و ادراک، اختلال در جهت­‌یابی، کاهش ظرفیت و کارآیی ریه­‌ها و سیستم قلبی و عروقی از آن جمله­‌اند. به طور کلی سالمندی پدیده­ای است که بوسیله تغییرات بیولوژی، فیزیولوژی، بیوشیمی و آناتومی در سلول‌های بدن ایجاد می­‌شود. این تغییرات به مرور زمان بر عمکلرد سلولها اثر می­گذارد. پیری یک سراشیبی ساده­‌ای نیست که همه با یک شتاب آن را به پایین طی کنند. بلکه پلکانی است با نرده­‌های بی­‌نظم که برخی از آن با سرعتی بیش از دیگران به پایین می­‌آیند. در بعضی از جوامع ممکن است سن و سالی را پیر در نظر بگیرند که همان سن در جوامع دیگر، جوان، به حساب آید. سالمندی دوران حساسی از زندگی بشر است، که طی آن سالمندان درمعرض تهدیدات بالقوه­ای نظیر افزایش ابتلا به بیماریهای مزمن، تنهایی و انزوا، عدم برخورداری از حمایت اجتماعی بوده و به دلیل ناتوانی های جسمی و ذهنی در موارد زیادی نیز استقلال فردی‌شان مورد تهدید قرار می گیرد، لذا توجه به مسایل و نیازهای این مرحله از زندگی یک ضرورت اجتماعی است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه نگرش به سالمندان کوگان (KAOPS)

پرسشنامه نگرش به سالمندان کوگان (KAOPS) اولین بار توسط کوگان در سال ۱۹۶۱ برای بررسی نگرش پرستاران به سالمندان طراحی شد. این پرسشنامه حاوی ۳۴ سوال می‌باشد که دارای دو زیر مقیاس قدردانی و تعصب می‌باشد. هریک از زیرمقیاس‌ها در این پرسشنامه ۱۷ سوال را شامل می‌گردند.

نمره‌گذاری پرسشنامه نگرش به سالمندان کوگان (KAOPS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه نگرش به سالمندان کوگان (KAOPS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه نگرش به سالمندان کوگان (KAOPS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه نگرش به سالمندان کوگان (KAOPS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه نگرش به سالمندان کوگان (KAOPS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سالمندی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *