مقیاس نیاز به خاتمه (NFCS)

مقیاس نیاز به خاتمه (NFCS)

در نظریه معرفت شناسی عام، نیاز به خاتمه به عنوان تمایل فرد به داشتن یک دانش ثابت، پایدار و قابل اطمینان به منظور اجتناب از ابهام و عدم قطعیت، و به عنوان تمایل و به عنوان تمایل فرد فرد به دادن یک پاسخ راسخ و مداوم به یک سوال و بیزاری از ابهام تعریف شده است. لازم به توضیح است که اصطلاح نیاز به منظور مشخص کردن یک تمایل انگیخته به کار می‌رود نه یک کمبود. در بعضی شرایط، افراد ممکن است تلاش کنند تا به آن دست یابند، در حالی که در دیگر موقعیت‌ها ممکن است سعی در اجتناب از آن داشته باشند. نظریه معرفتی عام به طور خلاصه فرآیندی را توصیف می‌کند که که به واسطه آن افراد دانش را در دو مرحله فرا می‌گیرند: تولید فرضیه و ارزیابی فرضیه. نیاز به خاتمه بالا از فرآیند تولید فرضیه جلوگیری می‌کند؛ زیرا فرضیه‌های مخالف، تهدیدی برای نتیجه‌گیری موجود است. نیاز به خاتمه می‌تواند برحسب موقعیت تغییر کند. با این حال، پژوهش‌ها نشان داده است که این مفهوم، سازه‌ای گرایشی است که در موقعیت‌های مختلف به شیوه‌های نسبتا پایدار بر فرآیند کسب دانش تاثیر می‌گذارد. از سوی دیگر تفاوت‌های فردی در فرآیندهای جستجوی اطلاعات و کسب دانش می‌تواند بر شیوه بازیابی اطلاعات، تفسیر اطلاعات و سرانجام تصمیم تصمیم حاصله اثر بگذارد. پژوهش‌ها نشان داده است هنگامی که نیاز به خاتمه بالاست، افرادی که با مساله‌ای مواجه هستند که پاسخ راسخ و قطعی ندارد تلاش می‌کنند با چسبیدن به راه‌حلی که از دید همگان معتبر است پاسخی را حفظ کنند که برای مشکل جاری قابل کاربرد باشد. با این حال، همین که پاسخ راسخی یافت شد، این افراد بر روی آن پاسخ تثبیت شده و راه‌حل‌های دیگر را در نظر نمی‌گیرند. افرادی که نیاز به خاتمه بالایی دارند فرضیه‌های کمتری تولید نموده و به تصمیم گرفته شده اظمینان بیشتری دارند. از این رو، به تمایل فرد برای پایان دادن سریع به مرحله تولید فرضیه در فرآیند تصمیم گیری تصرف شناختی و اطمینان نهایی به این تصمیم اولیه را انجماد می‌گویند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس نیاز به خاتمه (NFCS)

مقیاس نیاز به خاتمه (NFCS) توسط دی‌بیکر و کراوسون در سال ۲۰۰۸ طراحی شد. این مقیاس مشتمل بر ۲۸ گویه بوده و دو بعد ترجیح ساختار و ترجیح قطعیت را مورد سنجش قرار می‌دهد.

نمره‌گذاری مقیاس نیاز به خاتمه (NFCS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل مقیاس نیاز به خاتمه (NFCS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس نیاز به خاتمه (NFCS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس نیاز به خاتمه (NFCS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس نیاز به خاتمه (NFCS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری نیاز به خاتمه

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *