پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (CERQ)

پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (CERQ)

نظم جویی هیجان به راهبردهایی اطلاق می‌گردد که به منظور کاهش، افزایش یا نگهدات تجارب هیجانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. راهبردهای نظم جویی هیجان در تحول هیجانی، شناختی و اجتماعی ریشه دارد. پدیدآیی بدکارکردی در این راهبردها می‌تواند نقش مسلطی در ایجاد و نگهداشت اختلال‌های هیجانی ایفا کند. علاوه براین، راهبردهای نظم‌جویی هیجان کانون اساسی درک همبسته‌های رفتاری و هیجانی استرس و وقایع عاطفی منفی است. بنابراین می‌توان گفت که در برخی از جنبه‌ها، نظم‌جویی هیجان مشابه مقابله است. در مجموع، فرض بر این است که نظم‌جویی هیجان یکی از عوامل اساسی بهریستی و کنش‌وری موفق بوده و نقش مهمی در سازگاری با وقایع استرس‌زای زندگی ایفا می‌کند و ممکن است کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. نظم‌جویی شناختی هیجان به فرآیندهای شناختی اطلاق می‌شود که اطلاعات برانگیزنده هیجانی را مدیریت می‌کند. به عبارت دیگر، راهبردهای نظم‌جویی شناختی هیجان، به نحوه تفکر افراد پس از بروز یک تجربه منفی یا واقعه آسیب‌زا برای آنها اطلاق می‌شود. نظم‌جویی شناختی هیجان در فرآیندهای مختلف بهنجار و نابهنجار نقش اساسی داشته و در برابر محرک‌های منفی و تجارب هیجانی ناخوشایند، یکی از مولفه‌های مهم فرآیند مقابله می‌باشد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (CERQ)

پرسشنامه نظم‌جویی شناختی هیجان (CERQ) توسط گارنفسکی، کرایج و اسپنهاون در سال ۲۰۰۱ در کشور هلند تدوین شده است و دارای دو نسخه انگلیسی و هلندی می‌باشد. این پرسشنامه ۳۶ سوال دارد و شامل ۹ مقیاس می‌باشد. 

 

نمره‌گذاری پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (CERQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (CERQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت نه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (CERQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (CERQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (CERQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری نظم جویی شناختی هیجان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *