مقایسه سیاست قیمت گذاری ثابت و پویا در مدیریت درآمد

A comparison of fixed and dynamic pricing policies in revenue management

تاریخ: ۲۰۱۳

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Omega

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۲

تعداد صفحات فارسی: ۲۴

کد: ۲۰۰۵۵

چکیده فارسی

در اینجا به مسئله فروش ظرفیت ثابت و یا فهرستی از آیتم‌ها در طی یک دوره محدود فروش می‌پردازیم. تحقیقات قبلی نشان داده است که بکارگیری قیمتی که بطور صحیح تثبیت شده در طول دوره فروش، در مقام پتانسیل تقاضا و بزرگی رشد ظرفیت به صورت مجانب، بهینه بوده و از این رو قیمت گذاری پویا صرفاً دارای اثرات ثانویه بر روی درآمد می‌باشد. هر چند که پیشرفت بیشتر درآمد از طریق سیاست گذاری پویا در عمل بسیار مهم بوده و نیاز به شناسایی بیشتر دارد. در اینجا دو نمونه شناسایی پویا را پیشنهاد می‌کنیم که بصورت مستمر موجب به روز شدن قیمت‌ها بر مبنای باقیمانده فهرست و زمان دوره فروش می‌گردد. اولین روش مبتنی بر تقریب سازی میزان بهینه مورد انتظار، تابع درآمد بوده و دومین روش نیز بر مبنای راه حلّ تعیین کننده نسخه مسئله می‌باشد. با استفاده از یک مطالعه عددی می‌توانیم نشان بدهیم که اثرات درآمدی بکارگیری از چنین شیوه های قیمت گذاری پویا در مقایسه با قیمت گذاری ثابت بسیار قابل توجه خواهد بود. در کل، روش اول دارای عملکرد مستمر و قابل اهمیتی می‌باشد که منجر به حداکثر ۲ دهم درصد فاصله در مقایسه با قیمت گذاری بهینه پویا می‌گردد. همچنین نشان خواهیم داد که فواید این روش‌های قیمت گذاری پویا در طی یک دوره زمانی پابرجا می‌ماند که به ویژه در مورد روش اول صدق می‌کند که در آن هماهنگی عملکرد در تکرار تغییرات قیمت قابل مشاهده است. چنین نتیجه می‌گیریم که قیمت گذاری پویا باید به عنوان گزینه‌ای مطلوب در عمل مورد توجه قرار بگیرد.

چکیده انگلیسی

We consider the problem of selling a fixed capacity or inventory of items over a finite selling period. Earlier research has shown that using a properly set fixed price during the selling period is asymptotically optimal as the demand potential and capacity grow large and that dynamic pricing has only a secondary effect on revenues. However, additional revenue improvements through dynamic pricing can be important in practice and need to be further explored. We suggest two simple dynamic heuristics that continuously update prices based on remaining inventory and time in the selling period. The first heuristic is based on approximating the optimal expected revenue function and the second heuristic is based on the solution of the deterministic version of the problem. We show through a numerical study that the revenue impact of using these dynamic pricing heuristics rather than fixed pricing may be substantial. In particular, the first heuristic has a consistent and remarkable performance leading to at most 0.2% gap compared to optimal dynamic pricing. We also show that the benefits of these dynamic pricing heuristics persist under a periodic setting. This is especially true for the first heuristic for which the performance is monotone in the frequency of price changes. We conclude that dynamic pricing should be considered as a more favorable option in practice

مشخصات استنادی

Şen, A. (2013). A comparison of fixed and dynamic pricing policies in revenue management. Omega, 41(3), 586-597

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله مقایسه سیاست قیمت گذاری ثابت و پویا در مدیریت درآمد

مقاله “مقایسه سیاست قیمت گذاری ثابت و پویا در مدیریت درآمد” در سال ۲۰۱۳ در مجله Omega و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله مسائل مربوط به مسئله فروش ظرفیت ثابت و مقام پتانسیل تقاضا و بزرگی رشد ظرفیت به صورت مجانب و سیاست گذاری پویا در عمل مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار ۱۴ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>