پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI)

پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI)

برخی از پژوهشگران رغبت‌های شغلی را آن متغییری می‌دانند که توسط رغبت سنج‌های شغلی سنجیده می‌شود. رغبت میل باطنی به حضور یک شیء و یا به حرکت درآمدن توسط آن شیء تعریف می‌شود که در آن چهار ویژگی توجه، احساس، تمایل و فعالیت نهفته است. در بین تعاریف دیگر رغبت، تاثیر محیط و وراثت پذیری به چشم می‌خورد. رغبت شغلی با الگویی از پاسخ‌های دوست داشتن، تنفر، و بی‌تفاوتی نسبت به عناوین فعالیت‌های مرتبط با مسیر شغلی، و همچنین عناوین شغلی مشخص می‌شود و بیشترین میزان پژوهش‌ها را در مطالعات روانشناسی رغبت به خود اختصاص داده است. رغبت‌های شغلی یکی از پایه‌های مداخلات مسیر شغلی است که هدف عمده آن پیدا کردن مناسب‌ترین شغل برای یک فرد با ویژگی مناسب‌ترین شغل برای یک با ویژگی منحصر به فرد است. به عبارتی، سنجش رغبت‌های شغلی، سنگ بنای سنجش مسیر شغلی است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI)

پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI) به منظور تشخیص تفاوت‌های فردی در جهت‌گیری انگیزشی درونی و بیرونی در سال ۱۹۹۴ توسط آمابایل و همکارانش ساخته شد. این آزمون تمام عناصر مربوط به انگیزش درونی (خودتعیینی، شایستگی، انجام تکلیف، لذت و علاقه) و انگیزش بیرونی (رقابت، ارزیابی، بازشناسی و پول و دیگر مشوق‌های ملموس و مجبور شدن به وسیله دیگران) را در برمی‌گیرد. این مقیاس حاوی ۳۰ سوال می‌باشد.

نمره گذاری پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI)

همکاران ما در بخش مدیریت موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و نمرات وارونه، دو زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است که عبارتند از: انگیزش درونی و انگیزش بیرونی.

خرید و دانلود پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه رجحان یا رغبت شغلی آمابایل (WPI)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با رغبت شغلی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *