پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE)

استرس شغلی موقعیتی است که از تعامل میان افراد و مشاغل حاصل می‌شود و وجه مشخصه آن تغییراتی است که درون افراد رخ می‌دهد و آن‌ها را وادار می‌کند تا از نحوه عمل بهنجار خود انحراف جویند. استرس شغلی به این صورت تعریف می‌شود: هرگونه واکنش غیرمفید روانی یا جسمانی که در نتیجه عدم تطابق فرد با توانایی هایش حاصل می‌شود، که می‌تواند سبب بروز رفتارهای پرخاشگرانه، صدمات شغلی، اختلالات روانی یا جسمانی، و حتی مرگ شود. استرس شغلی بر سلامتی افراد تاثیر می‌گذارد، کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد و احتمال وقوع مصدومیت‌های ناشی از کار را بیشتر می‌کند. تجربه کردن استرس می‌تواند تاثیرات زیان‌آوری بر سلامت فیزیکی و روانی (مانند فشارخون بالا، حملات قلبی، افسردگی و اضطراب) وارد آورد. با توجه به اهمیت استرس و به خصوص استرس شغلی، نیاز به ابزاری مناسب جهت اندازه‌گیری ابعاد مختلف استرس شغلی همواره احساس شده است. این نیاز باعث شده که پژوهشگران در مقاطع مختلف به ساخت پرسشنامه‌‌های استرس شغلی اقدام کنند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE)

پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE) در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی توسط موسسه سلامت و ایمنی انگلستان به منظور اندازه‌گیری استرس شغلی کارگران و کارمندان انگلیسی ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۳۵ سوال است که در یک طیف پنج درجه‌ای نمره گذاری می‌شود و در مجموع هفت حیطه از استرس شغلی را می‌سنجد.

نمره گذاری پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE) کرده‌اند. در فایل آماده شده، علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و نمرات وارونه، هفت زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است که عبارتند از: نقش، ارتباط، حمایت مسئولین، حمایت همکاران، کنترل، تقاضا و تغییرات.

خرید و دانلود پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با استرس شغلی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *