پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر (CISS)

شیوه‌های رویارویی در برابر استرس نقش مهمی در سازگاری شناختی افراد و سلامتی روانی آنان دارد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که بر مهارت‌های حل مساله متمرکز هستند نسبت به افرادی که از رویارویی متمرکز بر هیجان و رویاروی اجتنابی استفاده می‌کنند در موقعیت‌های استرس‌زا شواهد کمتری از آشفتگی از خود بروز می‌دهند و تسلط بیشتری نسبت به موقعیت‌ها دارند و بهتر می‌توانند خود را با شرایط دشوار سازگار سازند. همچنین، افرادی که از نظر هیجانی هوشمندی بیشتری دارند، حالت‌های هیجانی خود را به نحو صحیح درک و ارزیابی می‌کنند، می‌دانند چگونه و چه وقت احساساتشان را بیان کنند و به نحو موثری خلق خود را تنظیم نمایند، و از سلامت روانی بیشتری نیز برخوردارند. برای سنجش این سبک‌ها می‌توان از پرسشنامه زیر استفاده کرد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر (CISS)

پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر (CISS) برای اولین بار توسط اندلر و پارکر در سال ۱۹۹۰ ساخته شده است و در ایران توسط اکبرزاده، ترجمه و هنجاریابی شده است. این آزمون شامل ۴۸ ماده می‌باشد. آزمون مقابله با استرس چند زمینه اصلی رفتارهای مقابله‌ای را در بر می‌گیرد که عبارتند از مسئله مدار، هیجان‌مدار، و اجتنابی. در سال ۱۹۹۴ اندلر و پارکر عامل اجتنابی را به دو خرده مقیاس متمایز حواس‌پرتی و مشغولیت اجتماعی تقسیم نمودند که بر این اساس در این پرسشنامه چهار عامل مسئله‌مدار، هیجان‌مدار، حواس‌پرتی و مشغولیت اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

نمره گذاری پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر (CISS)

در فایل آماده شده توسط همکاران ما در موسسه ایران تحقیق، نمره گذاری کامل پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر (CISS) آمده است. با توجه به دستورالعمل موجود می‌توان در نهایت چهار زیرمقیاس را برای این پرسشنامه به دست آورد.

خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر (CISS)

شما با خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر (CISS) از مزایای این خرید بهره‌مند خواهید شده که عبارتند از:

۱- فایل pdf سوالات پرسشنامه

۲- نمره گذاری کامل پرسشنامه

۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی

۴- پایه‌های نظری سبک‎‌های مقابله با منابع معتبر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *