مقیاس خانواده اصلی (FOS)

مقیاس خانواده اصلی (FOS)

تجارب بالینی نشان می‌دهد که بیشترین موضوع مشاجرات زن و شوهر ایرانی را چگونگی رابطه آن‌ها با خویشاوندان و یا خانواده‌های اصلی آن‌ها تشکیل می‌دهد. مشکل در اعمال نفوذ یا دخالت خانواده‌های اصلی، در رابطه زناشویی فرزندان خود و در تصاحب و تربیت فرزندان و نوادگان خویش است. نظریه چندنسلی بوون، عنوان می‌کند که افراد، زیربنای رابطه بین فردی را در خانواده اصلی‌شان یاد می‌گیرند و مشکلات خانوادگی و زناشویی زوج‌ها ادامه مشکلات رابطه‌ای موجود در خانواده اصلی آن‌هاست. مشکلات ناشی شده از خانواده اصلی مانند تعارضات بین‌فردی، به معنای تفاوت و شدت بیشتر در روابط برون خانوادگی تسلی می‌یابند و حتی اگر افراد از نظر مکانی از خانواده اصلی خود فاصله داشته باشند، باورها نگرش‌ها، رفتارها، عزت نفس و الگوهای تعاملی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس خانواده اصلی (FOS)

مقیاس خانواده اصلی (FOS) که توسط هاوستات و همکاران در سال ۱۹۸۵ طراحی شد، یک مقیاس ۴۰ سوالی است که برای سنجیدن ادراک و استنباط شخص از میزان «سلامت» خانواده اصلی تدوین شده است. این مقیاس دارای دو زیرمقیاس می‌‌باشد.

نمره گذاری مقیاس خانواده اصلی (FOS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل مقیاس خانواده اصلی (FOS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین نمره‌گذاری وارونه برخی از سوالات نیز آمده است.

خرید و دانلود مقیاس خانواده اصلی (FOS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس خانواده اصلی (FOS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس خانواده اصلی (FOS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری درباره خانواده اصلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *