پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (OCI)

پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (OCI)

تعاریف بسیار متعددی از فرهنگ سازمانی شده است؛ فرهنگ سازمانی نمایان‌گر ادراک مشترک اعضای سازمانی است که رفتار آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در هر سازمان، ارزش‌ها، نمادها، مراسم و اسطوره‌هایی وجود دارند که دائماً در طول زمان تغییر می‌کنند. این ارزش‌های مشترک معین می‌کنند که کارمندان چگونه جهان خود را درک کرده و به آن پاسخ می‌دهند. فرهنگ به منزله یک مفهوم، سابقه مشخص و طولانی دارد. افراد عادی این مفهوم را به مثابه کلمه‌ای برای نشان دادن فرهیختگی مورد استفاده قرار داده‌اند. ساترلند و وودوارد اشاره می‌کنند که فرهنگ شامل هر آن چیزی است که بتوان از منبعی به مبع دیگر منتقل شود. یعنی همان میراث اجتماعی و کلیت جامعی که شامل دانش، دین، هنر، اخلاقیات، قانون، فنون ابزارسازی و کاربرد آنها و روش فرارساندن آنها بیان می‌شود. فرهنگ سازمانی یک متغیر محیطی است که به میزان متفاوت بر تمام اعضای سازمان اثر می‌گذارد و از این‌رو درک درست از این ساختار برای اداره سازمان و کار موثر حائز اهمیت است. 

معرفی پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (OCI)

دنیسون پرسشنامه فرهنگ سازمانی  را در سال ۲۰۰۰ طراحی نمود. این پرسشنامه حاوی ۶۰ سوال است که ۴ بعد درگیری در کار، همسانی، رسالت و ماموریت و انطباق‌پذیری می‌باشد. هریک از ابعاد دارای ۳ شاخص می‌باشد که مجموعاً ۱۲ شاخص توانمندسازی، تیم محوری، توانایی رشد، ارزش‌های محوری، توافق، هماهنگی و یکپارچگی، ایجاد تغییر، تمرکز بر مشتری، یادگیری سازمانی، وجود استراتژی مشخص، اهداف، و بینش و دیدگاه را شکل می‌دهند.

نمره گذاری پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (OCI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (OCI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، در نهایت ۴ زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین نمره‌گذاری وارونه برخی از سوالات نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (OCI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (OCI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (OCI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری فرهنگ سازمانی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *