مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES)

مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES)

بندورا خودکارآمدی را به عنوان باور فرد به انجام عمل مطلوب در کنار آمدن با موقعیت می‌داند. وی چهار منبع را در تحول این مفهوم مطرح کرده است. این منابع شامل تجارب تسلط بر امور، تجارب مشاهده‌ای، قانع‌سازی کلامی و وضعیت فیزیولوژیک می‌باشند. طبقه‌بندی این منابع و تاثیر آن‌ها در افراد بر اساس الویت هر منبع در عملکرد فرد است. موفقیت‌ها، باورهای قوی در کارآمد بودن افراد را ساخته و شکست‌ها، این باورها را تحلیل می‌دهد. تجارب مشاهده‌ای از طریق الگوهای اجتماعی صورت می‌گیرد و شدت و تاثیر الگوی مشاهده شده در خودکارآمدی بستگی به ادراک همسانی با سرمشق‌ها دارد. قانع‌سازی کلامی یا ترغیب اجتماعی در معرض قضاوت‌های کلامی موثر دیگران از رفتار فرد صورت می‌پذیرد و متفاوت از تحسین شدن و موعظه‌های خالی از اندیشه می‌باشد و می‌تواند مثبت و نیرو دهنده یا منفی و تضعیف کننده باشد. وضعیت فیزیولوژیک مربوط به ادراک و تفسیر فرد از حالت‌های هیجانی، مزاجی خود و یا خود خوانده شدن فرد می‌باشد. در این افکار خود ـ بسته که مربوط به کفایت فردی می‌شود، دو نوع از انتظارات تاثیر قدرتمندی بر  رفتار دارند. پیامد انتظار باور اینکه رفتار خاص منجر به پیامد خاص می‌شود و انتظارات خودکارآمدی باور فرد به اینکه قادر به عمل کامل و موفقیت‌آمیز در رفتار مورد نظر می‌باشد. بندورا، انتظارات خودکارآمدی فردی را مهمترین عامل تعیین کننده رفتار می‌داند. این انتطارات تعیین کننده آغازگری رفتار، از سوی فرد، میزان تلاش برای گسترش رفتار و حفظ تلاش در صورت برخورد با موانع و تجربیات آرادهنده می‌باشد. بندورا خودکارآمدی را به عنوان یک باور «تکلیف ویژه» مفهوم‌سازی کرده است. با وجود این تجربیات گوناگون در ابعاد متفاوت می‌توانند در عملکرد فرد و افزون «رفتار آماج» تعمیم یابند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES)

مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES) را شرر و همکاران در سال ۱۹۸۲ طراحی نمودند. این پرسشنامه دارای ۱۷ گویه است. این مقیاس دارای ۳ زیرمقیاس میل به آغازگری، میل به گسترش تلاش برای کامل کردن تکلیف و مقاومت در رویارویی با موانع است.

نمره‌گذاری مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودکارآمدی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *