دانلود پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)

دانش آموزان و دانشجویان برای موفقت تحصیلی نیاز به مهارت‌ها و توانایی‌هایی دارند. اگرچه برخی خصوصیات شخصیتی و هوشی قابل تغییر نیستند اما با تغییر و بهبود در برخی حیطه‌های دیگر می‌توان میزان موفقیت آن‌ها را افزایش داد. یکی از این حیطه‌ها مهارت‌ها و عادت‌های مطالعه است. عادت های مطالعه شامل مجموعه‌ای از عادت‌های خواندن، فنون یادگیری، حافظه، برنامه زمانی، شرایط فیزیکی، امتحان و ارزشیابی است. از جمله ابزارهایی که برای سنجش عادت‌های مطالعه ساخته شده است و به گستردگی توسط والدین و معلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI) است.

معرفی پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)

پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI) که معادل انگلیسی آن Palsane & Sharma Study Habit Inventory است توسط پالسانی و شارما ساخته شده است و شامل ۴۵ ماده است. آزمودنی می‌تواند برای هر ماده یکی از سه گزینه “همیشه یا بیشتر اوقات”، “بعضی اوقات” و یا “بندرت یا هرگز” را انتخاب کند. پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI) در مجموع ۸ حیطه را می‌سنجد که عبارتند از: تقسیم بندی زمان، وضعیت فیزیکی، توانایی خواندن، یادداشت کردن، انگیزش یادگیری، حافظه، برگزاری امتحانات، و تندرستی. این پرسشنامه جهت اجرا در گروه‌های ۲۵ الی ۵۰ نفره مناسب است و گرچه محدودیت زمانی وجود ندارد اما بهتر است در ۲۰ الی ۲۵ دقیقه تکمیل شود.

نمره گذاری پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI) کرده‌اند. در دستورالعمل این پرسشنامه نحوه نمره‌گذاری، نمرات وارونه، محاسبه زیرمقیاس‌ها و نحوه تفسیر نمرات به دست آمده ارائه شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI) که توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است، از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه برای اولین بار در ایران

۵- پایه‌های نظری شفقت خود

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه شفقت خود به صورت کامل

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *