پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS)

پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS)

اهمال‌کاری در زبان لاتین از دو بخش pro به معنای جلوه، پیش و در حمایت از و crastinus به معنی فردا و به گونه تحت‌اللفظی به معنی تافرداست. مترادف‌های آن شامل مسامحه، دودلی، به تاخیراندازی، و به عقب انداختن انجام کاری به ویژه به علت بی‌دقتی عادتی، یا تنبلی و به تعویق انداختن یا تاخیر غیرضروری است. با آنکه دامنه تعریف اهمال‌کاری گسترده و از تاخیر در شروع یا کامل کردن یک جریان عمل تا تاخیر در پیوستگی عمل همراه با ناراحتی ذهنی و تاخیر غیرمنطقی رفتار قرار دارد، اما  در مجموع، آن را به تاخیر انداختن یا به تعویق انداختن عملی تعریف کرده‌اند که شخص باید آن را انجام دهد و در نتیجه سطحی از اضطراب ناشی از اهمال‌کاری را تجربه می‌کند. بیشتر پژوهش‌ها بر رابطه اهمال‌کاری با جنس تاکید کرده‌اند، اما نتایج متناقضی نیز به دست داده‌اند. در برخی از پژوهش‌ها هیچ گونه تفاوتی بین دو جنس گزارش نشده است در حالی که برخی دیگر سطح اهمال‌کاری زنان و برخی دیگر سطح اهمال‌کاری مردان را بالاتر گزارش کرده‌اند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS)

پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS) توسط سولومن و راثلبوم در سال ۱۹۸۴ طراحی شد. این مقیاس شامل ۴۴ ماده برای اندازه‌گیری فراوانی پیشایندهای رفتاری شاختی اهمال‌کاری توسعه یافته است. این مقیاس از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول شیوع اهمال کاری را در شش حوزه تحصیلی می‌سنجد الف) نوشتن مقاله ترمی، ب) آمادگی برای امتحان، ج) مطالعه هفتگی و استمرار آن، د) انجام کارهای اجرایی دانشگاهی (مانند فرم پرکردن، ثبت نام، گرفتن کارت دانشجویی و …. )، و) ملاقت با اساتید و یا استاد راهنما)، و انجام تکالیف تحصیلی به طور کلی. در استفاده از این پرسشنامه با هدف سنجش شیوع اهمال‌کاری در دانشجویان یا دانش‌آموزان، استفاده از ۱۸ سوال اول توصیه می‌گردد. و اگر هدف بررسی شیوع و دلایل اهمال‌کاری باشد، استفاده از هر دو بخش پرسشنامه ضروری است.

نمره‌گذاری پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده نمره‌گذاری کامل بخش اول و بخش دوم ارایه شده است. همچنین عامل‌ها به تفکیک سوالات نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری اهما‌ل‌کاری تحصیلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *