پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16) یکی از پرکاربردترین و مناسب‌‎ترین ابزارها برای سنجش این متغیر است. خودشیفتگی تاریخچه‌ای طولانی در متون پزشکی و حتی ادبیات دارد. در یونان باستان افسانه‌ای رایج بود که حکایت از عاشق شدن فردی به نام نارسیسیوس به تصویر خود در آب داشت و در نتیجه آن جان خود را از دست داد. به صورت کلی خودشیفتگی با پیامدهای مثبت و منفی همراه است و برخی از پیامدهای مثبت آن شامل کاهش افسردگی، برون‌گرایی، خوشایندی اولیه و عملکرد بهتر در جمع می‌باشد. از سوی دیگر، عطش توجه، اطمینان افراطی به خود، فقدان همدلی، پرخاشگری و ناسازگاری اجتماعی برخی از پیامدهای منفی خودشیفتگی را تشکیل می‌دهند. مطالعات اولیه در زمینه خودشیفتگی آن را به‌عنوان یک اختلال شخصیت برشمرده‌اند. اما در حال حاضر خودشیفتگی هم به‌عنوان نوعی اختلال در سطح بالینی و هم به‌عنوان صفت شخصیتی در سطح غیر بالینی مورد توجه است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

+ توجه: این پرسشنامه یک نسخه ۴۰ سوالی نیز دارد. برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید.

معرفی پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

نسخه اصلی پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16) در سال ۱۹۸۸ ساخته شده و دارای ۴۰ سوال است. در سال ۲۰۰۶ آمز  و همکارانش نسخه ۱۶ ماده‌ای این پرسشنامه را تهیه کردند. این ابزار متشکل از جفت ماده‌های «بله» و «خیر» است که پاسخ دهنده باید یکی از آن‌ها را انتخاب نماید. برخلاف نسخه اصلی که دارای ۷ زیرمقیاس است، نسخه ۱۶ سوالی این ابزار زیرمقیاسی ندارد و تک عاملی است.

نمره گذاری پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق نمره گذاری کامل پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16) را آماده کرده‌اند. در این فایل علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و محاسبه نمرات وارونه، روایی و پایایی ایرانی و خارجی مقیاس نیز به صورت کامل آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودشیفتگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *