پرسشنامه شایستگی مراقبت معنوی (SCCS)

پرسشنامه شایستگی مراقبت معنوی (SCCS)

مراقبت معنوی شامل مـداخلاتی از قبیـل در نظر داشتن اعتقادات معنوی بیمار و عقاید فرهنگی، ارتبـاط با بیمار، بودن با بیمار از طریق مراقبت کردن، حمایت کردن،همدلی، فراهم کردن تسهیلاتی بـرای شـرکت در مراسـم مذهبی، بهبـود حـس خـوب بـودن و ارجـاع بـه روحـانی می‌باشد. ماتیو مراقبت معنوی را بخـشی از مراقبـت پرستاری می‌داند و بیان می‌کند اگرچه همه دانشکده‌های پرستاری، آموزش می‌دهند که مراقبت پرستاری، مراقبتـی زیـستی، روانـی، اجتمـاعی و معنـوی اسـت امـا محتـوای مراقبت معنوی، معمولاً در حـداقل ارائه می‌شود. اغلـب مراقبت معنوی در متـون پرسـتاری به‌عنوان بخـشی از مراقبت روانی ـ اجتماعی بابیان جمله‌ای نظیـر «توجـه دادن به عقاید معنوی بیماران» مطرح می‌شود. شایستگی به‌عنوان مفهومی پیچیده و مبهم و یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در حوزه مراقبت سلامتی می‌باشد که در حیطه‌های مختلف پرستاری ازجمله آموزش، بالینی و مدیریت پرستاری اهمیت زیادی دارد. شایستگی مجموعه‌ای از صفات و خصوصیات است که پایه و اساس عملکرد مطلوب محسوب می‌شود. مراقبت معنوی مجموعه‌ای از مهارت‌های بکار گرفته‌شده درزمینهٔ حرفه‌ای یا فرایند پرستاری است که شامل ارتباط درمانی پرستار ـ بیمار، در دسترس بیمار بودن، گوش کردن فعال، نشان دادن همدلی و همدردی که به زندگی امید و ارزش می‌دهد، فراهم کردن تسهیلات مذهبی برای بیماران با اعتقادات مذهبی خاص، کمک به بیمار برای ایجاد فضای آرام و تکمیل کارهای ناتمام و ارجاع به روحانی یا دیگر متخصصین می‌باشد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

 

معرفی پرسشنامه شایستگی مراقبت معنوی (SCCS)

پرسشنامه شایستگی مراقبت معنوی (SCCS) توسط وان لئون و همکاران در سال ۲۰۰۹ طراحی شد. این پرسشنامه دارای ۲۷ سوال و شامل ۶ بعد مرتبط با شایستگی پرستاری در ارائه مراقبت‌های معنوی به شرح زیر است: «مراقبت معنوی» ارزیابی و اجرای بعد به توانایی تعیین نیازها و مشکلات معنوی و برنامه‌ریزی برای مراقبت معنوی اشاره می‌کند. «حرفه‌ای بودن و بهبود کیفیت مراقبت معنوی» شامل آن قسمت از فعالیت‌های پرستاران است که هدفش اطمینان از کیفیت مراقبت‌ها و گسترش خط‌مشی‌ها در حوزه مراقبت‌های معنوی است. «حمایت شخصی و مشاوره با بیمار» که قلب مراقبت معنوی است و تدارک حقیقی و ارزشیابی مراقبت‌های معنوی به‌صورت چهره به چهره برای بیمار و بستگانش است. «ارجاع به متخصصان» به همکاری با سایر حیطه‌های مراقبت بهداشتی مرتبط است و مشاور مذهبی با فرد خبره در ارائه مشاوره‌های مذهبی به‌طور واضح نقطه ثقل آن است. «نگرش نسبت به روحیات مذهبی بیمار» که عوامل فردی مرتبط با تدارک مراقبت‌های معنوی در آن طبقه‌بندی می‌شوند. «ارتباطات» که تماس بین پرستار و بیمار است.

نمره‌گذاری پرسشنامه شایستگی مراقبت معنوی (SCCS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه شایستگی مراقبت معنوی (SCCS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت شش زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه شایستگی مراقبت معنوی (SCCS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه شایستگی مراقبت معنوی (SCCS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه شایستگی مراقبت معنوی (SCCS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری شایستگی مراقبت معنوی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *