پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS)

پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS)

افسردگی شایع‌ترین اختلال روانپزشکی است و به سرماخوردگی روانی شهرت دارد. برخی از علایم این اختلال عبارتند از: کاهش خلق و علاقه، احساس گناه، دشوار شدن تمرکز، از دست دادن اشتها و افکار مرگ یا خودکشی، خستگی مفرط، بازخوردهای شناختی حاکی از درماندگی و نا‌امیدی و از دست دادن روحیه مبارزه گری. همچنین فرد افسرده به آینده بدبین است، تسلیم سرنوشت شده و به ایجاد تغییر در شرایط و یاری گرفتن امیدی ندارد. برای سنجش افسردگی ده‌ها پرسشنامه و ابزار وجود دارد. در این میان پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS) به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد مورد توجه روانشناسان و به خصوص بالینگران است.

معرفی پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS)

پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS) توسط ویلیام زونگ در سال ۱۹۶۵ انتشار یافت و پس از انتشار تحقیقات بسیاری در آمریکا و سایر کشورهای دنیا برای بررسی روایی و پایایی آن انجام گرفت. این پرسشنامه دارای ۲۰ ماده است و شدت افسردگی را در چهار سطح به دست می‌دهد. مقیاس تجدید نظر شده زونگ در مطالعات کلینیکی و بین فرهنگی و در مطالعات شیوع افسردگی در جمعیت طبیعی بکار گرفته می‌شود. از این پرسشنامه بیشتر به‌عنوان یک وسیله نیمه سازمان یافته توسط مصاحبه‌گر برای رتبه بندی افسردگی استفاده می‌شود. مقیاس افسردگی زونگ را می‌توان به‌آسانی در اندازه گیری شدت افسردگی بکار برد.

نمره گذاری پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی فایل کامل پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و همچنین روایی و پایایی ایرانی، نحوه تفسیر نمرات به دست آمده نیز ذکر شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS)

۴- روایی و پایایی ایرانی رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری افسردگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *