پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI)

پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI)

برای شخص عادی افسردگی حالتی همراه با غم و گرفتگی، تحریک­‌پذیری و ناشکیبایی بوده و برای فرد متخصص نمایان­‌گر گروهی از اختلالات خلقی با زیرشاخه‌­های مختلف است. این حالت طیف وسیعی از غمگینی طبیعی، سوگ و نشانگان افسرده­‌ساز را در بر می­گیرد. خصوصیت محوری حالات افسردگی کاهش عمیق میل به فعالیت­‌های لذت­‌بخش روزمره مثل تفریح، ورزش و فعالیت­‌های دیگر است. غمگینی نیز یکی از خصوصیات افسردگی است ولی در تمام افراد این حالت مشاهده نمی­‌شود، در عوض بیمار ممکن است به جای غمگینی از گیجی، اضطراب و عدم تمرکز حواس در رنج باشند. احساس ناامیدی و بی­‌ارزشی، بدبینی شدید، کندی تفکر و عمل، بدبینی نسبت آینده احساس درماندگی، تمایل به سرزنش خود، کاهش اعتماد به نفس، بی­‌اشتهایی و کاهش وزن از جمله شایع‌­ترین علامت­‌های افسردگی می­‌باشند. بی­‌خوابی و مخصوصاً بی­‌خوابی آخر شب و تغییرات شبانه­‌روزی خلق به صورت شدت یافتن علایم به هنگام بیدار شدن از خواب از جمله علایم تشخیصی افسردگی محسوب می­‌شود. شکایت­‌های مبهم از سردرد، کمر درد، دل درد، یبوست بدون علت آشکار نیز گاهی با افسردگی همراه است. محیط خاص دانشگاه به دلیل وظایفی که از دانشجو می­‌طلبد، مثل استرس­‌های تحصیلی مکرر باعث برانگیختن افسردگی در دانشجویان می­‌شود. مواردی چون آشنا نبودن با محیط دانشگاه، دوری از خانه، عدم علاقه به رشته تحصیلی و کافی نبودن امکانات رفاهی، اقتصادی از جمله مسایلی است که می­‌تواند باعث بروز افسردگی شده و افت عملکرد دانشجو را در پی داشته باشد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI)

پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI) ابزاری برای سنجش میزان افسردگی دانشجویان است، که توسط کواجا و بریدن در سال ۲۰۰۶ ساخته شد. این مقیاس از سه خرده مقیاس تشکیل شده است و شامل ۳۰ سوال می‌باشد. این پرسشنامه در ایران برای اولین بار توسط حجازی، رضایی شریف و شالچی در سال ۱۳۸۷ هنجاریابی شد.

نمره‌گذاری پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری افسردگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *