مقیاس عشق هاتفیلد و اسپرچر (PLS)

مقیاس عشق هاتفیلد و اسپرچر (PLS)

روانشناسان عشق را یک هیجان اساسی و مثبت معرفی می‌کنند، اما در مورد مفهوم عشق و انواع آن اتفاق نظر وجود ندارد. روانشناسان فرهنگی از جمله افرادی هستند که به مفهوم سازی عشق توجه نموده‌اند. برخی تفاوت‌های فرهنگی نیز در مورد مفهوم عشق وجود دارد و حتی معنای عشق از یک دوره تاریخی به دوره دیگر نیز متفاوت است. در آثار تمامی روانشناسان می‌توان تعریفی از عشق را یافت. فروید سلامت روانشناختی را به طور خلاصه توانایی عشق ورزیدن و کار کردن تعریف می‌کند. از نظر مزلو نیز نیاز به عشق ورزیدن نه تنها پاسخی به یک نقص نیست، بلکه فرایندی است که به وسیله تکانه‌های ایجاد کننده خودشکوفایی برانگیخته می‌شود. در زمینه عشق نظریه‌های بسیاری نیز ارائه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نظریه عشق استرنبرگ اشاره کرد. در این نظریه عشق متشکل از سه بعد صمیمیت، میل یا شور و تعهد است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس عشق هاتفیلد و اسپرچر (PLS)

مقیاس عشق هاتفیلد و اسپرچر (PLS) که نام اصلی آن مقیاس عشق پرشور است در سال ۱۹۸۶ توسط هاتفیلد و اسپرچر  طراحی شده است. نسخه اولیه این پرسشنامه دارای ۳۰ ماده بود اما در سال‌های بعد تغییراتی در آن به وجود آمد و آخرین نسخه آن دارای ۱۵ ماده است. این پرسشنامه در یک طیف ۹ درجه‌ای از کاملاً تا اصلاً نمره گذاری می‌شود. نمره به دست آمده از این پرسشنامه نیز در پنج سطح قابل تفسیر است.

نمره گذاری مقیاس عشق هاتفیلد و اسپرچر (PLS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق برای اولین بار در ایران فرم کامل مقیاس عشق هاتفیلد و اسپرچر (PLS) را به همراه نمره گذاری آن آماده کرده‌اند. پس از به دست آوردن نمره کل می‌توان بر اساس دستورالعمل ارائه شده به تفسیر نمرات پرداخت.

خرید و دانلود مقیاس عشق هاتفیلد و اسپرچر (PLS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس عشق هاتفیلد و اسپرچر (PLS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس عشق هاتفیلد و اسپرچر (PLS)

۴- روایی و پایایی خارجی و ایرانی رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری عشق

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *