پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY)

پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY)

مهارت‌های اجتماعی، رفتارهایی هستند که فرد را قادر به تعامل مؤثر و اجتناب از پاسخ‌های نامطلوب نموده و بیانگر سلامت رفتاری و اجتماعی افراد هستند. این مهارت‌ها ریشه در بسترهای فرهنگی و اجتماعی داشته و شامل رفتارهایی نظیر پیش‌قدم شدن در برقراری روابط جدید، تقاضای کمک نمودن و پیشنهاد برای کمک به دیگران است. در کل می‌توان گفت مهارت‌های اجتماعی مهارت‌هایی هستند که موانع روابط اجتماعی مثبت و عملکرد اجتماعی آموخته شده را برطرف می‌کنند و می‌توانند به عملکرد مؤثر و مفید کمک کنند. ابزارهای بسیاری برای سنجش مهارت‌های اجتماعی وجود دارند اما مطرح‌ترین آن‌ها پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY) است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY)

پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY) در سال ۱۹۸۳ توسط ماتسون و همکاران و برای سنجش مهارت‌های اجتماعی افراد ۴ تا ۱۸ ساله طراحی شد. این پرسشنامه دارای ۵۶ سؤال بوده و هدف آن سنجش مهارت‌های اجتماعی از ابعاد مختلف از جمله مهارت‌های اجتماعی مناسب، رفتارهای غیراجتماعی، پرخاشگری و رفتارهای تکانشی، برتری طلبی، اطمینان زیاد به خود داشتن و رابطه با همسالان است.

نمره گذاری پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی فایل کامل پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر روایی و پایایی، نمره گذاری کامل پرسشنامه و نحوه تفسیر نمرات به دست آمده نیز ذکر شده است. بنابراین شما یک پکیج کامل در اختیار خواهید داشت که تمامی مشخصات، روایی و پایایی، پایه‌های نظری و نمره گذاری پرسشنامه در آن موجود است.

خرید و دانلود پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌ معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY)

۵- پایه‌های نظری مهارت اجتماعی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی جوانان ماتسون (MESSY)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *