مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری (MAAS)

مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری (MAAS)

معرفی مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری (MAAS)

ذهن آگاهی به معنی توجه کردن به زمان حال به شیوه‌ای خاص، هدفمند و خالی از قضاوت است. ذهن آگاهی یعنی بودن در لحظه با هر آن‌چه اکنون است، بدون قضاوت و بدون اظهار نظر درباره‌ی آنچه اتفاق می‌افتد؛ یعنی تجربه واقعیت محض بدون توضیح. افراد دارای ذهن‌آگاهی واقعیات درونی و بیرونی را آزادانه و بدون تحریف ادراک می‌کنند و توانایی زیادی در مواجهه با دامنه گسترده‌ای از تفکرات، هیجانات و تجربه‌ها (اعم از خوشایند و ناخوشایند) دارند. این سازه شناختی را باید از خودآگاهی و یا توجه معطوف به خود متمایز کرد. تشابه این سازه‌ها در توجه فزون‌یافته‌تر به تجربه‌های ذهنی است اما تفاوت اصلی در جنبه‌های شناختی آن‌هاست.

مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری  (MAAS) در سال ۲۰۰۳ توسط براون و ریان  برای اندازه‌گیری ذهن آگاهی یا توجه به آگاهی مبتنی بر زمان حال طراحی شده است. مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری (MAAS)، ابزار معتبری برای دانشجویان و جمعیت بزرگسال است و برای تمایز بین افرادی که تحت آموزش ذهن‌آگاهی قرار گرفته‌اند با کسانی که این آموزش را دریافت نکرده‌اند و همچنین برای پیش‌بینی بهزیستی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقیاس دارای ۱۵ ماده است که در مقیاس شش درجه‌ای لیکرت  نمره‌گذاری می‌گردد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

نمره گذاری مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری (MAAS)

نمره گذاری مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری (MAAS) به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است. شما می‌توانید با خرید پرسشنامه به اطلاعات کامل این پرسشنامه دسترسی داشته باشید.

خرید و دانلود مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری (MAAS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری (MAAS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه

۵- پایه‌های نظری ذهن آگاهی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *