مقیاس تکانش گری بارت (۱۱- BIS)

مقیاس تکانش گری بارت (۱۱- BIS)

تکانه اصرار و میل شدید به انجام یک عمل در پاسخ به یک محرک درونی یا بیرونی است. تکانش گری طیف گسترده‌ای است از رفتارهایی که روی آن‌ها کمتر فکر شده، به‌صورت رشد نایافته برای دست‌یابی به یک لذت یا پاداش بروز می‌کنند، با خطر بالایی همراه‌اند و پیامدهای ناخواسته مهمی را در پی‌دارند. تکانش گری و رفتار تکانشی دارای سه ویژگی اساسی است که آن را از اصطلاحات مشابهی مانند بیش واکنشی جدا می‌کند. این رفتارها، شتاب‌زده، برنامه‌ریزی نشده، بدون فکر و مستعد اشتباه هستند، درحالی‌که در بیش واکنشی به‌جای تأکید بر سرعت بروز عکس‌العمل، تأکید بر شدت و طول زمانی است که عکس‌العمل رخ می‌دهد. رفتارهای تکانشی هم‌چنین برخلاف رفتارهای جبری است که فرد بر وجود رفتار آگاهی دارد و هدف از رفتار، نه کسب لذت، بلکه عموماً دوری از اضطراب است. هم‌چنین متفاوت از رفتارهایی که ناشی از نارسایی در داوری و تصمیم‌گیری می‌باشند و فرد در حقیقت در مرحله قضاوت اختلال دارد. رفتارهای تکانشی باید دارای سه ویژگی زیر باشد: الف) برگزیدن یک گزینه از میان دو یا چند گزینه با پاداش احتمالی، ب) همراهی یکی از گزینه‌ها با احتمال پیامدهای ناگوار و ج) روشن نبودن احتمال پیامد ناگوار در زمان رخداد رفتار. تکانش گری، بهداشت بدنی و روانی افراد را به خطر می‌اندازد و آن‌ها را از کارکرد مناسب اجتماعی بازمی‌دارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس تکانش گری بارت (۱۱- BIS)

ویرایش یازدهم فرم فارسی مقیاس تکانش گری بارت (۱۱- BIS)  توسط پاتون، استانفورد و بارت  (۱۹۹۵) در اصل با ۳۰ سؤال ساخته‌شده که در هنجار ایرانی به ۲۵ سوال تقلیل یافته و سه مؤلفه‌ی عدم برنامه‌ریزی، تکانش گری حرکتی و تکانش گری شناختی را اندازه می‌گیرد.

 

نمره‌گذاری مقیاس تکانش گری بارت (۱۱- BIS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل مقیاس تکانش گری بارت (۱۱- BIS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس تکانش گری بارت (۱۱- BIS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس تکانش گری بارت (۱۱- BIS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس تکانش گری بارت (۱۱- BIS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تکانشگری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *