پرسشنامه استعداد اعتیاد نوجوانان (ASQ-AV)

پرسشنامه استعداد اعتیاد نوجوانان (ASQ-AV)

نوجوانی دوره مهمی از رشد جسمی، اجتماعی، روانی و شناختی است. نوجوانان انتخاب‌های مهمی در مورد سلامتی، رشد نگرش و رفتارهای بهداشتی انجام می‌دهند که بزرگسالی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مصرف الکل و دارو در دوره نوجوانی، یک مشکل سلامت عمومی است و با سه علت عمده مرگ و میر در میان نوجوانان ارتباط دارد: تصادفات، آدم‌کشی و خودکشی. نوجوانان مصرف کننده مواد بالقوه دارای گرفتاری‌های منفی سلامتی و سالم زیستن فردی، مانند خطر بالای صدمات و مرگ ناشی از خشونت میان فردی، تصادفات با موتورسیکلت و غرق شدن، مشکلات تحصیلی، بهداشتی، اجتماعی و هیجانی هستند. مصرف مواد توسط نوجوانان معمولاً با عوامل خطر دیگر، مانند شروع زودرس رفتارهای بزه‌کارانه همراه است. همچنین نوجوانان سوءمصرف کننده مواد، ابتلای همزمان با بیماری‌های روانی، مانند اختلال سلوک و اختلالات خلقی را دارند. طبق نظریه استعداد اعتیاد، برخی افراد مستعد اعتیاد هستند و اگر در معرض مواد قرار بگیرند، معتاد می‌شوند؛ اما اگر کسی استعداد نداشته باشد، معتاد نمی‌شود. یافته‌های پژوهشی نیز نشان می‌دهد که در  شکل‌گیری اعتیاد، زمینه‌های رشدی ناسالم و استعداد و آمادگی برای اعتیاد نقش اساسی دارند. مطالعات این حوزه در مورد وجود استعداد و آمادگی برای اعتیاد اتفاق نظر دارند؛ اما علل آن به عوامل متعدد، مانند صفات شخصیتی زمینه‌ساز اعتیاد، وجود عوامل خطر روانپزشکی، مراقبت‌های والدینی سطح پایین و رشد بیمارگون در شش زمینه روانی ـ اجتماعی نسبت داده می‌شود. تاکید این حوزه مطالعاتی به رشد استعداد اعتیاد در حدی است که سخن از تغییرات نوروشیمیایی پایدار به میان می‌آید. بویسمن ـ پیجلمن و همکاران دریافتند که ناملایمات اوایل زندگی می‌تواند رشد سیستم‌های ناقل شیمیایی را تغییر دهد و این به نوبه خود می‌تواند مقاومت عمومی، واکنش به مواد و استعداد مصرف مواد و الکل را تحت تاثیر قرار دهد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه استعداد اعتیاد نوجوانان (ASQ-AV)

پرسشنامه استعداد اعتیاد نوجوانان (ASQ-AV) توسط زینالی، وحدت و حامدنیا در سال ۱۳۸۶ با هدف اندازه‌گیری آمادگی و استعداد برای اعتیاد طراحی شده است. این پرسشنامه دارای ۵۰ سوال و ۱۰ زیر مقیاس است که عبارتند از: نارضایتی درونی، رفتارهای مخاطره‌آمیز، غیرقابل اعتماد بودن، خودنمایی، افکار مثبت نسبت به مواد، نارضایتی از خانواده، ایمان و معنویت پایین، انحراف از هنجارها، خودمحوری و روابط مخاطره‌آمیز با دوستان.

نمره‌گذاری پرسشنامه استعداد اعتیاد نوجوانان (ASQ-AV)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه استعداد اعتیاد نوجوانان (ASQ-AV) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت ده زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه استعداد اعتیاد نوجوانان (ASQ-AV)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه استعداد اعتیاد نوجوانان (ASQ-AV) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه استعداد اعتیاد نوجوانان (ASQ-AV)

۴- روایی و پایایی ایرانی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری استعداد اعتیاد

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *