پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (ASRQ)

پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (ASRQ)

ازجمله مفاهیم مطرح در آموزش‌های جهان معاصر، یادگیری خودتنظیمی است که امروزه از آن به‌عنوان یک کانون مهم و یکی از محورهای اساسی تعلیم و تربیت یاد می‌شود. به‌عبارت‌دیگر خودتنظیمی تحصیلی یکی از بحث‌های جالب و موردعلاقه بسیاری از مربیان و روان‌شناسان است به‌طوری‌که در سال‌های اخیر صاحب‌نظرانی همچون بو کارتز، پینتریچ و زایندر و زیمرمن و شانک به‌طور فزاینده‌ای آن را درزمینهٔ یادگیری (از قبیل مطالعه عملکرد) و دیگر اشکال یادگیری (مهارت‌های شناختی، حرکتی و اجتماعی) مورداستفاده قرار داده‌اند. در این رابطه، پینتریچ و دگروت معتقدند یادگیری خودتنظیمی به تنظیم شناخت و رفتار می‌پردازد و از مهم‌ترین مؤلفه‌های یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان به شمار می‌رود. بحث یادگیری خودتنظیمی به‌عنوان یک تئوری آموزشی از نظریه ساختارگرایی و یادگیری اجتماعی متأثر شده است. در اهمیت یادگیری خودتنظیمی یافته‌های تحقیقات کیتسانتاس، وینسلر و های، زویچ و سکلار، تاکمن، استامپ و استاندلی نشان داد که فرآیندهای خودتنظیمی به موفقیت‌های تحصیلی منجر می‌شود. بررسی پینتریچ نیز نشان داد که دانش‌آموزان با خودتنظیمی بالا از انگیزه تحصیلی و یادگیری بهتری برخوردارند. در این خصوص که خودتنظیمی در فرآیند یادگیری، آموزش و حتی موفقیت‌های زندگی پیامدهای ارزشمندی دارد. شانک و زیمرمن معتقدند موفقیت در مدرسه مستلزم آن است که دانش‌آموزان با توسعه خودتنظیمی یا فرآیندهای مشابه، بایستی شناخت، عواطف یا رفتارهای خود را گسترش و تقویت کنند تا بدین‌وسیله بتوانند به اهدافشان برسند. از دیدگاه زیمرمن یادگیرندگان خودتنظیم یافته آن‌هایی هستند که از مهارت‌های فراشناختی، انگیزشی و رفتاری توانمندی برخوردار بوده و در فرآیند یادگیری فعالیت بیشتری از خود نشان دهند. از طرفی بر طبق دیدگاه زیمرمن و ریزمبرگ ابعاد روان‌شناختی خودتنظیمی شامل انگیزش، راهبردها، خودآگاهی از نتایج عملکرد و حساسیت به زمینه‌های محیطی و اجتماعی است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (ASRQ)

پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (ASRQ) توسط سواری و عرب زاده در سال ۱۳۹۲ در ایران ساخته‌شده است که مشتمل بر ۳۰ سؤال و شش عامل با عناوین حافظه، هدف‌گزینی، خودارزیابی، کمک خواهی، مسئولیت‌پذیری، و سازمان‌دهی است.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (ASRQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (ASRQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت شش زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (ASRQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (ASRQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (ASRQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودتنظیمی تحصیلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *