درک و استنباط نقش همکاری بازاریابی- خرید در بازارهای صنعتی: مطالعه موردی روسیه

Understanding the role of marketing–purchasing collaboration in industrial markets: The case of Russia

تاریخ: ۲۰۱۱

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Industrial Marketing Management

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱

تعداد صفحات فارسی: ۱۹

کد: ۱۰۱۸۴

چکیده فارسی

این تحقیق تلاش دارد تا نقش رابطه‌ی موجود میان بازاریابی و خرید را در شرکت‌های صنعتی بررسی کند. این رابطه‌ی تداخلی بعنوان شاخصی از تقارن‌های داخلی میان بخش‌های مختلف شرکت قلمداد شده که به نوبه خود موجب حصول مزیت‌های مهمی از طریق مشارکت‌های ارتقاء یافته‌ی خارجی و ترکیب زنجیره‌ی تقاضا می‌شود. ما تقارن جهت گیری مشتری مدار را همانند تعاملات میان بخش‌ها ارزیابی کردیم و تاثیر مستقیم روابط بازاریابی-خرید را در عملکردهای تجاری تجزیه و تحلیل کردیم. این مدل با نمونه‌ای متشکل از ۱۴۸ شرکت صنعتی در روسیه با دو پاسخگر کلیدی در هر شرکت از دیدگاه بازاریابی و خرید، ارزیابی شد. نتایج نشان دادند که بازاریابی و خرید، تاثیرات تقابلات تداخلی و جهت گیری‌های مشتری در عملکردهای تجاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بررسی مدل جایگزین نشان داد که تاثیرات مستقیم این ساختارها در عملکرد و اجرا در بافت شرکت‌های صنعتی روسیه اهمیتی ندارد.

چکیده انگلیسی

This study aims to investigate the role of interfunctional collaboration between marketing and purchasing functions in industrial companies. Interfunctional collaboration is considered as a measure of the internal alignment and partnership between departments in the firm, which in turn contributes to the creation of sustainable advantages via improved external partnerships and facilitating demand chain integration. We test the impact of customer orientation as well as the interactions between departments (specifically marketing and purchasing) as collaboration antecedents, and analyze the direct impact of marketing–purchasing collaboration on business performance. The model is tested on a sample of 148 industrial companies in Russia with two key respondents in each firm, incorporating the purchasing as well as the marketing perspective. The results show that marketing–purchasing collaboration mediates the effects of interfunctional interaction as well as customer orientation on business performance. Alternative model testing shows that the direct effects of these antecedent constructs on performance are non-significant in the context of Russian industrial companies

مشخصات استنادی

Smirnova, M., Henneberg, S. C., Ashnai, B., Naudé, P., & Mouzas, S. (2011). Understanding the role of marketing–purchasing collaboration in industrial markets: The case of Russia. Industrial Marketing Management, 40(1), 54-64

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله درک و استنباط نقش همکاری بازاریابی- خرید در بازارهای صنعتی: مطالعه موردی روسیه

مقاله “درک و استنباط نقش همکاری بازاریابی- خرید در بازارهای صنعتی: مطالعه موردی روسیه” در سال ۲۰۱۱ در مجله معتبر Industrial Marketing Management چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله نقش رابطه‌ی موجود میان بازاریابی و خرید در شرکت‌های صنعتی و جهت گیری‌های مشتری در عملکردهای تجاری مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۳۷ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>